Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Vet desverre ikke dette godt nok, og spør derfor dere kloke jenter her inne! Har vært så utrolig heldig å få plass til jenta vår i familiebarnehage, fikk brev i dag!
Gjest Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Er vel ikke så mye forskjell annet enn at det er mindre barn i fam.barnehage. Gutten min går i fam.barnehage på 3. uka og de er 8 barn. Trives veldig godt : )
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 Det er stor forskjell på fam. bhg og vanlig bhg. I utgangspunktet drives fam bhg i et privat hus. En dame tar seg av tre- fire barn og får veiledning fra en førskolelærer noen timer i uken. Mange fam. bhg har utvidet og driver en "vanlig" avdeling i huset sitt, de har da ansatt flere assistenter. Jeg har jobbet i en TRE avdelings fam bhg. Og er helt i mot denne formen for fam bhg. De driver "vanlig" barnehage, men klarer å "lure" seg unna alle lover og regler som vanlige barnehager må forholde seg til. De hadde ikke pedagogiske ledere, ikke vaskehjelp, ikke oppvaskmasin, ikke skikkelig utelekeplass, ikke ventilasjonsannlegg for å nevne noe, men drev med kommunens velsignelse. Begrunnelsen for at de får drive slik er at det er et privat hjem og private hjem har ikke vaskehjelp og alt det andre jeg nevnte. Lønnen til de ansatte var helt latterlig, og eieren tjente uten tvil gode penger på barnehagen. Nå sier jeg ikke at alle familiebarnehager er slik, men som foreldre hadde jeg vært veldig kritisk og forhørt meg litt rundt. Jeg er ikke så kritisk til små fam. bhg som til de store.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå