Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på 9 uker som får bare mme.hun blir veldig urolig på kvelden og vil bare bli bært rundt.virker ikke som hun har vondt i magen.er ellers veldig blid og snill men har noen slike grinetokter om dagen som ender med at hun sovner.har noen prøvd å gi kamillete for å roe ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det jo flere ting som kan være "galt".

1. Det kan være at hun ikke tåler melk. Da kan du prøve Nan fra apoteket eller Soyamelk en periode.

2. Det kan være at hun reagerer på den mme hun får. Hvis du nettopp har eller skal bytte, kan hun få en reaksjon. Du kan likevel prøve å bytte til et annet merke.

3. Hun kan ha et snev av kolikk. Jeg ville tatt kontakt med kiropraktor med en gang. De finner ut av det på første time om hun evt har kolikkplager.

Har du malt i melken? Prøv med en mindre dose. Eller prøv med malt hvis du ikke gir henne det.

Du kan også gi fenikkel te. Det hjelper mot luft i magen. Den kan du enten gi med sprøyte, kopp eller på teskje. Eller du kan blande den i melken.

Jeg gir disse rådene ut fra min egen erfaring, og summen av alt hjalp (men hun hadde skikkelig kolikk da).

Til slutt vil jeg bare si at det er en ting jeg ikke kunne klart meg uten: KJØKKENVIFTEN!! Skrur den på full guffe når hun er urolig (nå er det VELDIG sjelden) og holder henne i armene rett ved den. Da blir hun helt rolig :)

Skrevet

Hun får Nan nå,men fikk Nan ha fra fødsel.hun får kun malt i morgenmelken og i tillegg Minifom.un sover mnst 10 timer om natten så jeg vet ikke om det er kolikk da.hvordan tilbreder man fennkel teen?

Skrevet

Kjøp fenikkel te (små frø ser de ut som) hos helsekost eller apotek. Ta en teskje ca i en sånn tesil ting. Legg den i litt vann ien kjele og kok opp. Det skal kokes et par minutter (i motsetning til vanlig te som kun skal trekke skal denne altså koke). Ha ca 10 ml av dette på HVER flaske hun får. Dette fikk vi beskjed om fra vår kiropraktor da vi trodde vår sønn på 11 uker hadde kolikk, og det har hjulpet masse... Lykke til!

Skrevet

hvor mye vann trengs til denne teskjeen med te?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...