Gå til innhold

Hvordan reagerte lærere og elever på din graviditet?

Benedicte <3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De fleste lærerne skulle bli onkel og tante til Lucas!!=P(på tull self=P)

Andre bare så stygt på meg...

KOm litt rare komentarer fra noen å...

At man måtte passe på at man ikke ble gravid(skjønner ikke koffor for det var jeg jo allerede)

Elevene glante og glante og GLANTE på magen, ikke meg, men magen!!!=P

Å snakket drit iskkert og!

men fe fleste egentlig var veldig snille og sånn=)

Lærerne mine var litt usikre på hvordan de skulle ta det i begynnelsen, men etter hvert ble de veldig bekymret for at jeg ikke skulle presse meg selv for hardt, og er mer nøye på at jeg skulle ta pauser og drikke nok vann osv enn det jeg selv er:p

når det gjelder elevene.... de jeg kjenner er veldig hyggelige med det, spør hvordan det går og gleder seg sammen med meg:) de jeg ikke kjenner så godt spør hvis det er noe DE lurer på, men holder kommentarene sine for seg selv.. de jeg ikke kjenner i det hele tatt stirrer på magen, og jeg hører tiskinga bak meg når jeg har gått forbi... jeg går på en veldig liten skole, hvor det ikke har vært gravide elever noen gang som noen kan huske, det var en 3.klassing som skulle bli pappa for 5 år siden, og that's about it:s så de fleste er litt usikre på hvordan de skal forholde seg til det..

Hei..:-) Eg e 17 år, å e nettopp begynt på grunnkurs.. Skal gå der fram til juleferien, pga eg har termin i januar...Men jeg er også redd for at andr elever på skolen skal mobbe meg,eller snakke dritt om meg osv.. de i klassen min nå er ganske greie, også lærerne..( de som eg har blitt kjent me).. E redd andre kommer t å såre meg masse..Jeg gleder jo meg til å bli mamma, men kommer ikke til å klare å gå på skole hvis noen skal begynne å komme med drittslenging...:-s jeg er veldig sårbar,derfor:(:(

jeg gikk i en ganske liten klasse på ca 10pers, og hvor de fleste var "ordentlige" folk som hvertfall ikke skulle ha barn før de hadde "ordentlig" jobb, "ordentlig" økonomi, osv.

Jeg grudde meg lenge til og fortelle om graviditeten til skolen pga at jeg var redd for at de skulle se ned på meg, og baksnakke pga dette.

Så kom tiden da jeg måtte søke permisjon fra skolen. (hadde fremdeles ikke sagt det til en sjel).

Jeg gikk rett til studieveileder og søkte, og hun fikk sjokk over at jeg hadde klart og skjule graviditen så lenge! (25uker).

Jeg sa fremdeles ingenting til læreren og elevene, men visste jo at læreren visste om det gjenom studieveilleder.

Så en dag holdt vi på med et gruppearbeid, og det var en jente i klassen som ikke hadde vært på skolen de siste ukene som ødela for gruppen.

Da hører jeg plutselig læreren sier "Ja, men stakkers NN, det er jo ikke så enkelt for henne som er gravid stakkers, hun har sikkert mye og tenke på og det kan umulig være noe lett for henne osv" (i en skikkelig ekkelt og nedlatende tone)

Og alle fikk jo sjokk selvfølgelig, og begynte med fnisinen og baksnakkingen.

Jeg skjønte jo at det faktisk ikke var denne jenten som var gravid, men at det var læreren min som måtte ha misforstått noe på veien- det var jo JEG som var gravid!

Så jeg tok læreren på gangen etterpå og sa at det var JEG som var gravid, ikke NN, og at jeg synes det var en fryktelig dårlig måte av han og legge det frem for klassen på. Ikke nok med at han sa det på den ekle måten, men det var jo på toppen av det hele feil person han snakket om!

Han fikk litt sjokk da ja, og unnskyldte seg.

Etterpå måtte han inn og fortelle til klassen at denne jenten ikke var gravid likevel, og at han hadde hørt feil.

Han spurte om han kunne fortelle elevene at det var jeg som var gravid, men jeg sa at det klarte jeg fint og gjøre selv.

Hører med til historien at jeg faktiks aldri fortalte noen at jeg var gravid, for det var eksamen en måned senere, og da var vi jo ferdige.

Men den jenten som ble "beskyldt" for og være gravid (var jo selvfølgelig ingen som trodde at hun ikke var det alikevel, ettersom læreren hadde offentliggjort det) hun ble baksnakket hun ja, og det var vel litt av grunnen til at jeg ikke sa noe heller..

Uff, stakkers!

Annonse

jeg fortalte ikke hele klassen og alle de forskjellige faglærerne mine om graviditeten. jeg fortalte det bare til kontaktlærer og de jeg regner som vennene mine i klassen. alle disse syntes det var kjempe gøy at jeg skulle ha baby, de blei sjokkerte, men glade på mine vegner. (dette var i fjor da jeg blei gravid) jeg gikk altså de siste månedene på skolen uten at mange i klassen min var klare over at jeg venta barn.

Når vi begynte på skolen igjen nå i høst, hadde jeg jo stor mage:) har bare litt over to måneder igjen;) så da var det mange som fikk seg et lite sjokk. de fleste i klassen min nøyde seg med å bare spørre de vanlige spørsmålene også har de behandla meg som før, men så er det noen få som er ganske ekle. de driver hele tida å kødder om at også de er gravide, og bestandi vi skal noe med klassen som de ikke har lyst til så sier de at 'åå, jeg kan ikke for jeg tror jeg er gravid!'... DET provoserer meg noe jævlig, for jeg bruker ikke ungen min til å slippe unna noe som helst. jeg er med på turer og aktiviteter og sitter på skolen hver dag, mens det er dem som sutrer! gir det seg ikke snart kommer de til å få seg en overraskelse den dagen jeg synes de går over streken!

i år har vi nye lærere og kontaktlærer, de er alle veldig snille og de fleste tar ekstra hensyn til meg og spør hvordan det går og hvordan form jeg er i osv. det synes jeg er veldig koselig:) også er de veldig tilbøyelige for hvordan vi skal gjøre det med undervisninga når den lille er kommet, de stiller opp for meg rett og slett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...