Gå til innhold

Bakoverliggende livmor, noen som vet?


T*75 -Prinsessa er født!

Anbefalte innlegg

Jeg har fått beskjed fra gynekologen min at jeg har bakoverliggende livmor, og lurer på om noen har har erfaring med hvorvidt dette har noe å si de første mnd av svangerskapet?

Jeg vet at for de fleste så vipper den fram når babyen vokser, men har hørt at i noen tilfeller må jordmor inn og nappe den fram.

Noen som har opplevd dettte? Høres bare så ubehagelig ut...

Det skal visstnok være noe vanskeligere med befruktning også, men DET har heldigvis gått bra denne gangen!! Tvi tvi.. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri hørt om at livmora må "nappes i" ?

Har bakoverliggende jeg og, har ikke hatt noen problemer i mine 2 snart 3 svangerskap med dette :) Tok lang tid før man kunne se magen min ordentlig, kanskje dette har noen med hvordan livmora ligger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke hørt om det... Har selv bakoverliggende livmor, og heller ikke jeg hadde mage før sent i første svangerskap. Var vel først 25 uker på vei at noen torde å kommentere det.

Og nå som jeg er gravid igjen har jeg ingen økt trang til å tisse, kanskje fordi livmoren ikke ligger oppå urinblæren og trykker?

Uansett retter livmoren seg opp når man er ca 12 uker har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo betryggende!

Har ei god venninne som opplevde at livmora ikke ville rette seg framover, så jordmor ordnet det på finurlig vis.

Har ikke fortalt det ennå at jeg er gravid, ellers kunne jeg hørt med henne selv :) Men at det kan ta lenger tid før det synes på en høres ut som gode nyheter, skal nemlig gifte meg denne høsten og er veldig usikker på om jeg bør utsette det. Har ikke særlig lyst til å være flodhest på min store dag, gitt... Go figure! ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste "problemet" jeg ser med bakovervendt livmor er om du skal gjennomgå en gu. Legen klarer ikke å fange livmor mellom skjeden og yttersiden av magen når du er kort på veg, og må ofte føre fingre inn bakvegen for å kjenne ordentlig. Kan være litt ubehagelig, men helt overlevbart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...