Gå til innhold

Medisin som virker og ikke virker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 7 er nå på utprøving av Concerta, og vi har nå hatt 7 dager med lav dose (18mg) før vi gikk opp til 36 mg. Med unntak av de første fem dagene, har vi overhode ikke merka noen effekt av medisinen. Jeg tenker nå at det var placebo-effekten som slo gjennom de første dagene, men nå er vi tilbake i samme uføret igjen som før vi begynte. Jeg trenger trøst og gode råd! Har noen opplevd noe liknende? Når skal jeg ta ny kontakt med legen på bup? Vi skal ha nytt møte først om tre uker, er det noen vits å drive på med Concerta dersom det ikke har effekt? Noen som har prøvd Strattera? Noen som ikke har fått effekt verken av Concerta eller Strattera?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To uker er litt for kort tid til å si noe. Uker er ikke like, noen ganger går ting bra andre ikke.

Vi hadde to ukers forsøk med ritalin, hvor den beste uka var den med placebo. men vi har veldig bra effekt av conserta, men der hadde vi prøvetid på en mnd.

Gi det litt mer tid. Og snakk med jenta om hvordan hun opplever dette.

Skrevet

Takk for råd. Vi er nå kommet opp i 54 mg Concerta og det later til å virke, men ettermiddagene er fremdeles strie for oss. Har noen erfaring med større dose, evt å kombinere med Ritalin på ettermiddagstid?

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi har det ikke, men jeg så at noen her inne brukte litt ritalin på kvelden for å ta toppene. Du får lese igjennom innleggene og se.

Skrevet

Sønnen min bruker 54 mg Conserta og får Ritalin på ettermiddag/kveld ved behov. Han kjenner litt på det selv,de dagene det "topper" seg som verst får han Ritalin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...