Gå til innhold

Hva synes dere om to etternavn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi skal hete det samme hele familien fornavn (eget selfølgelig) + mitt etternavn som mellomnavn + mannen mins etternavn som etternavn.

Ikke helt sikker på hvordan det føles at mitt etternavn bare er et mellomnavn. Det er litt vanskelig også, så det blir fort bare en initsial, men når mannen min gikk med på å ta mitt etternavn måtte jeg vel bare si meg fornøyd med det. Hvis jeg føler at mellomnavnet mitt blir brukt for lite kan det hende jeg legger til en bindestrek.

Vi har begge bare et fornavn, og det blir ikke aktuelt med dobbeltnavn på noen av barna heller. 3 navn får holde.

Barna våre vil få fornavn + 2 mellomnavn + etternavn

Fornavn - norsk fornavn

Mellomnavn 1 - fornavn fra mannen min sitt hjemland

Mellomnavn 2 - mitt etternavn

Etternavn - mannen min sitt etternavn

(uff, vanskelig å forklare sånne ting nå som det er "tittel-politi" her inne)

Det kan kanskje høres veldig langt ut, men av de navnene vi har tenkt på så langt, utgjør hele navnet ikke mer enn 9 stavelser (i ett tilfelle 10 stavelser). Synes ikke det er så ille. Det var uaktuelt å ikke videreføre både mannen min sitt og mitt etternavn, ettersom vi begge kommer fra slekter med en spesiell historie og spesielt samhold mellom alle med samme etternavn.

Annonse

Vi er flere venninner her i Oslo med 'internasjonale' menn, og mange har to fornavn, ett utomlandsk og ett norsk, og samme med begges etternavn. Finnes også kombinasjoner av ett mix norsk/intl fornavn, samme mellomnavn på alle barn, f.eks. valentin og valentina, og så begges etternavn. Jippi, nye norge, nye muligheter og nye navn!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...