Gå til innhold

Krangla med svigermor


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sitter og griner nå. Svigermor var akkurat innom og klaga over at jeg var i så dårleig humør for tiden. Her sitter jeg sykmeldt pga at jeg er kvalm og kaster opp hele dagen, er ikke lett å være å spudlende da! I tillegg sliter jeg med verdens svarteste samvittighet for at jeg må spørre sambo og svigerforeldre med hjelp til eldstemann og andre ting. Du må huske på at det er andre i verden som har det verre enn deg, sa hun. Selvsagt vet jeg at mange har det mye verre, men akkurat nå er det veldig slitsom for meg å være så kvalm hele tiden, får ikke i meg mat, og det må de da forstå. Ble så utrolig lei meg nå :´(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Synes synd på deg!

Er også kvalm om dagen, men heldigvis ikke værre enn at jeg fungerer brukbart både på jobb og hjemme. Mannen min sier det er selvvalgt, så ikke mye sympati der i gården...

Prøv å bær over med svigermor - det er nok ikke så vondt ment - kanskje bare en ubetenksom kommentar..

Snart går forhåpentligvis kvalmen over, og da kan du glede deg over den voksende magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Forrige svangerskap var jeg dårlig hele veien, og det er det jeg er så redd for skal skje nå også, for hvordan vil svigermor takle det..jeg prøver så godt jeg kan å holde humøret oppe men det er ikke så lett. Samo sier ikke så mye, tør ikke ta parti, har hatt diskusjoner før også svigermor og jeg. Ikke så lett å være naboer m svigers, de legger seg opp i alt, og vi er så ulike. Ble bare utrolig oppgitt nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du ble lei deg! Jeg blir utrolig sur av å være kvalm, så jeg skjønner godt at det er vanskelig å holde humøret oppe når du er så kvalm at du ikke får i deg mat. Selvfølgelig er det mange som har det verre enn en gravid kvinne, men vi kan godt få litt sympati for plagene våre, synes jeg! Stå på, du trenger ikke ha dårlig samvittighet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg hadde aldri, aldri, aldri tålt at svigerfamilien min skulle legge seg opp i ting hele tiden, sånn som du skriver i det andre innlegget ditt. Og jeg syns det er utrolig feigt av typen din at han ikke gir beskjed! Han har barn med deg og dere har startet en familie sammen. Hans førsteprioritet skal derfor ligge hos deg og barna. Jeg blir så oppgitt av menn som gjør det så jævlig enkelt for seg selv ved å si at "de ikke vil komme imellom". Det er hans side av familien og da er det først og fremst hans ansvar å trekke opp grensen mellom hva dine svigerforeldre skal få lov å legge seg opp i og ikke. Det er jaffal min mening.

 

Og en annen ting: hvorfor skal nødvendigvis DU måtte spørre om svigers kan hjelpe til? Det kan vel samboeren din gjøre? Er jo like mye hans ansvar at du og eldstemann har det godt.

 

Jeg har det heldigvis ikke sånn selv (har supre svigerforeldre), men min mor har hatt et helvete med sin svigermor i alle år fordi min far "ikke vil komme imellom". Tro meg; jo lenger dere venter med å trekke opp grensen jo verre blir det. Masse lykke til:)

 

PS! Jeg mener ikke å kjefte på deg, men jeg har spydd i fire uker nå og akkurat som deg så har jeg litt problemer med temperamentet, haha;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føle virkelig me deg!! Har STOORE problemer med svigerfar... Hvorfor skal svigers blande seg opp i ALT!!! Blir så irritert... Du skal tenke på deg selv å ingen andre... Mannen din e bare pyse som ikke klare å så på egne ben... Du gjør alt riktig, bare stå på!!! Syns synn på deg vennen, virkelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er som å lese min egen historie.. jeg har et mindre godt forhold til svigers... Men jeg har bare gitt litt opp, så nå sier jeg alt jeg mener rett ut:) Svigers tar ikke det så bra men det får heller være:)

 

Føler med deg, spydde helt første svangerskap (10-15 ganger pr dag) , denne gangen er jeg bare litt småkvalm...

 

Stå på, ikke la svigermor knekke deg:) Si ifra og krev at mannen tar ditt parti:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støtte - godt å vite at man ikke er helt på jordet..Gårdagen var fæl, fikk ikke i meg noe resten av dagen, bare kasta opp, merker at jeg ikke toler større psykiske belastninger nå, som å krangle. Ble selvfølgelig diskusjoner med sambo på kvelden også. Lykke til til dere andre som sliter med lignende problemer, føler med dere.

 

HL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, høres ut som en skikkelig ubetenksom kommentar fra svigermor det der..Kanskje hun er sliten? Eller bekymra? Av og til er det andre grunner som ligger bak..Jeg ville ha snakka med svigermor, jeg..Fortalt at du setter utrolig stor pris på alt de gjør for dere, og forklart at det kanskje ikke er like enkelt å vise det når du er så dårlig. Fortell at det tærer på humøret ditt, men at du ikke mener å la det gå utover noen..Er nok litt for mange år siden svigermor selv var i samme situasjon, så hun har nok glemt hvordan det kan være.

 

Sambo'n din burde nok også ha støttet deg litt mer, men han slites nok mellom deg og moren sin..Kan du ikke ta det opp med han da? Si at det ikke er for å anklage, men du blir lei deg- og det hjelper ikke på et allerede dårlig humør..

 

Alle har vel sine feider med svigermor, heldigvis bor de 30 mil unna oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...