Gå til innhold

AAARRRRGGG!!!!!!!!! maatte bare faa det ut!!


mimmitiltre

Anbefalte innlegg

Hei jenter,

 

kan hende det bare er meg som er saa uheldig aa ha en svigermor fra helvete?? har likt henne til naa faktisk, ingen store problemer med henne, litt smaaknas paa linjen da jeg og mannnen min giftet oss for 1 aar siden, men siden det har alt vaert fryd og gammen:)

til naa:(

maa bare faa det ut, har proevd aa prate med mannen min om det men han sier ikke annent enn jaaaa, mmmmhh osv, null stoette der i gaarden !

problemet er det at hun hele tiden kommer med kommentarer som (hun er engelsk) "OHMYGOD YOU LOOK HUGE!!", "sure its not twins" , "sure you are not further ahead with the pregnancy", "har du gitt fullstendig slipp paa deg selv" osv.

Jeg er 25 aar, 1.60 hoey, dette er min foerste graviditet, og jeg trener flere ganger i uka, svoemming, gaar turer osv. Er i uke 22 naa og har gaatt opp 6 kg. Men fordi jeg er saa lav, syns magen jo extr godt:) jeg har syntes det er kjemestas, bortsett fra naar jeg ikke kommer inn i klaerne mine osv, som jo alltid er en nedtur:( mannen min sysn jeg er flott og sexy og har lyst paa meg hele tiden (selvom han vet jeg ikke orker:)

men fordi jeg jo ung og bryr meg on hva svigers har aa si, har det foert til taarer og krangling naaar vi har kommet hjem fra besoek. Mannen min lovte aa si ifra til henne neste gang hun sa jeg var saa enorm over tlf, men han klarte altsaa ikke aa si det:( det skuffa meg:( svigermor er gammel jordmor, og er selv extrem overvektig( saa hun nesten ikke klarer aa gaa). saa jeg syns absolutt ikke hun burde slenge ut kommentarer mht stoerrelse:(

 

noen som har raad aa gi?? er det meg som er barnslig og ikke burde bry meg om hva hun sier?? skulle jo oenske jeg klarte aa la det gaa ut av det andre oeret, men det plager meg dessverre og blir trist:(

 

klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har min fulle sympati. Selv har jeg en veldig grei svigermor som ikke legger seg opp i noen ting, men jeg har en mor som legger seg opp i det meste og det i lang tid før den lille skal melde sin ankomst. Det er alt fra terminen, som hun selv etter at jeg har vært på ultralyd mener er feil, til hvor latterlig det er at vi ikke fikk vite hvilket kjønn det blir på ultralyd. Vi må for all del ikke kjøpe noe før ungen er født, men selv vil hun vite kjønn sånn at hun kan starte å kjøpe søte kjoler og slikt - hun er overbevist om at det blir en jente. Jeg har valgt å selv ikke ta kontakt med henne, men hvis jeg ikke svarer når hun ringer ( vi bor ikke i samme by) så ringer hun maaaaaaange ganger. Har allerede begynt å grue meg til hvordan det skal bli i forhold til meninger om fødsel og ikke minst barneoppdragelse. Når jeg sier imot henne eller klager på det hun har å si, så mener hun at jeg misforstår og at jeg tar ting altfor tungt. Som sagt, du har min fulle støtte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff kjenner meg igjen der ja... jeg får sånn kommentarer vanligvis av henne og resten av sviger familien! de tror jeg ikke forstår hva de sier og snakker om det rett foran trynet mitt! jeg blir kjempe sint og kjefter på de på norsk.hehe min lille hevn.

 

jeg og mannen skal besøke de om ca 2 mnd, gruer meg litt pga alle kommentarer og råd de kommer til å si til meg!

 

føler med deg! men det er vel ikke noe annet å gjøre enn å lukke ørene! Min filleonkel kom med en kommentar på at jeg hadde lagt på meg for et par år siden " Jøss er du på tjukka eller?" jeg ble døds irritert og sa " Nei, jeg har vel bare blitt jævlig feit da!" Og der ble han stum gitt! frekke kommentarer tilbake virker også, men det er vel best å bevare husfreden!

 

lykke til!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kanskje skal ta en tekopp med din svigermor og spørre hvorfor hun sier sånt.

Det kan hende hun så hvor mye hun selv este ut, og prøver på en måte å si at du er stor så du skal slanke deg og ikke bli som henne?! Så å si omvendt psykologi eller hva det heter.

Det kan hende det stikker litt dypere......

Men noen mennesker er bare pill råttne på innsiden, og da anbefaler jeg deg å holde deg unna!! Du fortjener ikke å bli rakket ned på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter,

tusen takk for de stoettende ordene:)

 

de kommer paa besoek om 2 maaneder, da er jeg i 7ende maaned:) gruer meg:) godt aa hoere jeg ikke er den eneste:)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er vanskelig (er sjøl super-hormonell og sippete for tida...) men jeg ville prøvd å si at "ja, jeg har tvillinger", lata som terminen var annerledes bare for å prøve å få fri fra slikt gnål.

 

Hvis ikke er det nok bedre at du sier fra til henne, enn at mannen din skal. De skal alltid beskytte sine egne foreldre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv og overhør henne - selv om det ikke er lett... Det er (forhåpentligvis) bare ubetenksomhet og hun sier det bare for å vise interesse - misforstått, men sånn kan det være.

 

Min svigermor sier at hun vil ha en gutt nå (svigerinnen min har 3 jenter), mannen min fyrer seg veldig opp over det, men jeg gidder ikke...

Skjønner at hun håper på en gutt, siden det allerede er bare jenter i den generasjonen, men gidder ikke å lage noe oppstyr rundt det.

 

Nå kommer det til å komme en gutt, så hun blir jo fornøyd, men hvis det hadde kommet en jente hadde hun nok ikke blitt mindre glad i henne :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det litt motsatt jeg, har en svigermor som aldri spør om noe, ikke om hvordan det går og om ultralyd eller noe. Synes det er litt trasi, hun skal jo bli bestemor for første gang.. og ville forventet at hun engasjerte seg bittelitt i det minste.

 

Betyr ikke at jeg ikke føler med deg som skrev hovedinnlegget.

Må vel finnes en mellomting??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, en mellomting hadde vaert supert:)

eller svigerforeldre som kunne si; nei, saa fin du har blitt!! Tenk om det hadde vaert mulig, men det er vel bare i fantasienes verden slike ting skjer.

jaja, vi faar holde ut!!! og huske paa naar vi om 20-30 aar selv blir svigermoedre hvordan man burde oppfoere seg:)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ENE dagen vi skulle ha sammen med svigermor på hytten ble til FIRE!!!! Hun dro først når jeg lå på sengen og gråt av utmattelse og frustrasjon..... Så du har min fulle forståelse og sympati! Jeg har bestemt meg for å ta den kjipe oppgaven å snakke med henne selv. Så er jeg sikker på at jeg får frem det jeg mener - og krysser fingre for at vi er på talefot etterpå.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en svigerfamilie som er depressiv og som trenger noen å skylde på til en hver tid. Nå er vi inne i en periode hvor denne personen er meg og det plager meg selvfølgelig veldig, men prøver å konsentrere meg om at de ikke er helt frisk (dette gjelder en svigerinne og min svigermor) og det er derfor det er sånn. Når vi går gravide er det masse som skjer med oss, vi trenger støtte og opp-bakking, ikke negative tanker i det hele tatt. Prøv å koble ut. Jeg har også snakket med min mann som er verdens snilleste og han er enig med meg, men ber meg ikke laste han for at familien er gal som han sier. Han er glad i meg og det er viktigst. Ikke sant! Jeg er sikker på at du er kjempeflott og vakker og hvis din mann sier at du er sexy er du det! I alle fall for den som betyr noe.

Lykke til!

gullkorn fra barnemunn "en svigermor er straffen du må ta ved å være gift".......hehehehe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha,

 

saa soett gullkorn:) det varmet:)

 

takk for alle stoettende ord damer:)

bra aa vite det ikke bare er meg som sliter med en heavy svigerlast;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse sympati til deg - har selv svigermor som er dypt deprimert - og alle rundt henne må gå på tå for å ikke femkalle kriser.

Det er tungt, når alt man gjerne vil er å glede seg over graviditeten og det som skal skje.

 

Lykke til videre!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også svigers som ikke bryr seg. De spør ALDRI om noe med magen, graviditeten, ultralyd eller noe. Det er så trist synes jeg! Ihvertfall siden min familie bor langt unna. Jeg føler meg helt usynlig når vi er hos de. Sikker på jeg kunne gått rundt i niende mnd uten å ha fortalt de at jeg var gravid, og de ville ikke sagt noe da heller. Det eneste jeg får spørsmål om hver bidige gang er hvordan det går på skolen.... Og til deg med en håpløs svigermor som sier du er så enorm, jeg er bare i uk 20 og har lagt på meg 7 kg allerede!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...