Gå til innhold

Gravid i venstre egg leder

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min var så glade for endelig å bli gravide.

i uke 6 merket jeg smerter i venstre side. Viste seg å være graviditet i egg leder.

De fjernet egg lederen.

Etter operasjonen sa legen at den høyre var liten og opphovnet og han kunne ikke garantere at den er frisk.

Jeg er så lei meg.

Er det mulighet for å bli gravid igjen?

Vi ønsker oss så sterkt et barn.

Samtidig er jeg også litt redd for å prøve.

Nå er jeg sykmeldt i 2 uker,og har store problemer med å tenke posetivt, bare gråter.

Håper på svar.

Vennlig hilsen meg ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stakkars =( hadde en MA i 11 uke , var første gang jeg var gravid og mistet=( hadde oxo veldig ønsket meg et baren, men samboeren min vil ikke prøve igjen før i november.

Er ikke vits i å bekymre seg , eggledxeren din er sikkert frisk, bare litt hoven pga andre gunner.

Tror du kan bli gravid igjen=)

Sender deg alle gode ønsker.

Uff, fikk mensen igjn på søndag etter Ma men hade bare mensen i dager, håper d ikke er noe galt :s

Trøsteklemmer

Skrevet

Det er sikkert ikke noe galt:)

Jeg blør hele tiden,var mye blod i livmoren min. Så det må vel ut..

Samboeren min vil gjerne prøve igjen fortest mulig, men jeg er litt redd..

Det tok meg et halvt år for å bli gravid nå, også skjedde dette..Vi som gledet oss sånn..

Det er bare så urettferdig..Var inne på legevakten i går kveld med smerter, men det var heldigvis ingen infeksjon..Alt så bra ut heldigvis..:)

Gode ønsker tilbake til deg, og takk for svar:)

Vennlig hilsen meg

Skrevet

Siden du ikke var gravid i livmoren kan du jo prøve så fort som mulig, jeg vet at man må vente eller burde vente hvis man har hatt en Sa eller MA slik at livmorslimhinnen kan bygge seg opp igjen. eller så øker det sjansen for å miste igjen.

Jeg Gleder meg til vi begge er gravide igjen=)

LYKKE TIL=)

Stor klem

Skrevet

Det gleder jeg meg også til:)

Lykke til til deg også :)

Skrevet

Den andre egglederen bør iallfall utredes så fort som mulig slik at dere ikke kaster bort tida på å prøve dersom den ikke fungerer.

Jeg er i noenlunde samme situasjon som deg. Gravid i venstre eggleder i fjor (den ble ikke operert bort) , og i løpet av få måneder ble plutselig den høyre tett. Skal ta lap i neste uke for å få det bekreftet.

Hvis du har lyst til å snakke med noen som er i samme situasjon, så ta gjerne kontakt. Jeg kjenner veldig til det med gråting og vansker med å tenke positivt. Etterhvert så må man bare akseptere tingenes tilstand og komme seg videre, men det er sannelig ikke lett.. :-(

Skrevet

Vil gjerne prate,

det hadde vært greit å ha noen å prate med..

Er veldig forvirret.

Fortell meg hvordan det går med deg:)

Skrevet

Legen din sa at egglederen var liten og hoven? Sa han noe om hva som kunne være grunnen til det? Hvordan fant han ut dette? Under samme operasjon hvor de fjernet den venstre egglederen din?

Du bør kreve flere svar og videre utredning. Er jo helt høl i hue hvis han sier slikt uten å gå noe videre med det. Det trenger jo ikke å være noe galt vet du. :-)

Skjønner at du er forvirret. I tillegg er det mye følelser i sving. Tanken på å ikke kunne få egne barn er uutholdelig, men heldigvis finnes prøverør. Likevel er det tungt. Ventetida er lang, og man må ta mange oppgjør med seg selv gjennom prosessen.

Jeg har vært mye deppa selv. Tenker og grubler mye. Av og til er jeg bitter. For min del har det skjedd så utrolig mye det siste året. Mye dritt fra helsevesenet, måneder med unyttig prøving og inkompetente gynekologer og umenneskelige leger. Utsettelser. Mange tårer er grått. Jeg har store følelsesmessige bølgedaler. Har stort sett fungert bra i jobben, heldigvis, men merker innimellom at jeg er preget av dette kaoset.

Send meg gjerne en PM hvis du vil. Håper det går bra med deg.

• 2 uker senere...
Skrevet

Ikke ta sorgene på forskudd. Jeg er operert to ganger i høyre eggleder, og fikk beskjed av legene at den nok ikke var i orden lenger og jeg måtte prøve å få barn tidlig. Da var jeg 17 år, nå er jeg over 30, og prøver på første. Var hos gynekolog rett før EL forige måned så vet jeg at EL var fra høyre side (er som oftest fra høyre side hos meg). Så jeg var litt skuffet med en gang. MEN jeg ble gravid!!! Så den er i orden! (Mister desverre i dag ser det ut til.... men det har nok ikke med det å gjøre....)

Så bare stå på! Neste gang så sitter den for både deg og meg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...