Gå til innhold

Konstant vondt smak i munnen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eg går å spise på lakris i alle former heile dagen. Det einaste eg klare å spisa uden spyå oppi halsen. Ellerrs så har eg det sama som deg ang mad. Det som faktisk hjelpe e at eg spise litt ca heila tiå. Prøv med tørrr kjeks. Feks Marie kjeks eller gjende. Eller sånn med litt salt på, hvis du vil ha litt merr smak. Ein aen ting som kan verr godt, e heilt ferrskt frans brød eller loff. Og MYE VANN!!!

Jeg har også dilla på lakris ;) Særlig IFA og Lakrisal. Hadde det sånn med maten for et par uker siden. Orket ingen ting og bare kastet opp. Frukt, mariekjeks, juice og ingefærte hjalp meg. Pluss at jeg fant ut at kvalme nå betyr hva som helst; det kan bety sulten, mett, vond lukt, sliten, oppblåst og må kaste opp. Ordentlig kjekt ;)

Det å spise ofte nok, og med èn gang jeg er sulten hjelper på kvalmen. Om du er veldig kvalm om morgenen kan det også hjelpe å spise litt tørre kjeks før du står opp. Dessuten er lettfordøyelig mat et godt råd, og å spare på krydderet (jeg elsker vanligvis sterk mat, men ikke nå!). Kjøtt må jeg holde meg helt unna, men fisk eller fugl med poteter er veldig godt. Leste faktisk om fiskeboller her inne mens kvalmen og matvegringen var aller verst. Fikk så lyst på det at vi spiste det fire dager på rad - og det hjalp! Så lytt til kroppen din og spis det du har lyst på, og ikke tenk på vanlige kjøreregler om slanking og matkontroll. Akkurat dèt var en omstilling for min del, men å endre den tankegangen og faktisk lytte til kroppen min for en gangs skyld har i allefall hjulpet meg ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...