LykkeligAleneMedDeSmå Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Jeg vurderer sæddonasjon, men lurer på hvor mye dette koster. Noen som gidder å liste opp prisene for meg..? Jeg ønsker å kunne velge donorens utseende/egenskaper (høy/lav, mørk/lys osv) - er det det som er "åpen donor"?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 En inseminasjon med dodnorsær koster om lag 4000 kr. Men hvis du trenger IVF er du oppe i 19-22.000 pr forsøk eller en pakkeløsning med 3 forsøk på omkring 40-45.000 kroner.
ElleL Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 Hei, Stork Klinik skriver følgende (på Dansk): "Donorsæd fra en åben sæddonor koster 2300,- pr. portion, – man bruger 1 portion donorsæd pr. insemination. Donorsæd kan ifølge sædbanken holde sig ”uendelig længe”, når det er nedfrosset i flydende nitrogen, minus 195 grader C. Man kan sige at de organiske processer er holdt ”i dvale” ved denne temperatur. Det er jo egentlig utroligt det kan lade sig gøre… Det koster Dkr. 1500,- pr. år at have et depot med op til 10 portioner donorsæd i vores nitrogentank. Hver uge kommer en lastbil og påfylder vores nitrogentanke med ny nitrogen. Depotet kan altid forlænges. Er du gravid nu, er det en god idé at bestille depotet for 2 år med det samme, da det måske er urealistisk at du skal i gang med din næste inseminationsproces inden for det kommende år. Fragt fra sædbanken til StorkKlinik koster Dkr. 800,- Donorsæd bliver sendt med sær-transport fra dør til dør af danske fragtmænd. Insemination med reserveret donorsæd, købt på denne måde, koster pt. Dkr. 2700,- Incl. ”vask” / oprensning af donorsæden 1 time før insemination. Hvis det sker, at du / I af en eller anden grund ikke ønsker at benytte alle portioner donorsæd alligevel, tilbyder StorkKlinik at købe de portioner tilbage, som vi kan finde anvendelse for. Dvs. har donoren ikke ”hittet kvoten”, køber vi donorsæden tilbage for 80% af købsprisen. Depotgebyr og fragt tilbagebetales dog ikke. Sædbanken anbefaler, at man reserverer mindst 8 portioner donorsæd til én graviditet. Men hold det op i mod det faktum at fertiliteten falder med stigende alder, og måske også hvor lang tid det tog at blive gravid en evt. første gang." Håper dette er til hjelp.
Silje69 Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 Det er kun høyde, øyefarge og hårfarge du får vite på forhånd (selv når du velger åpen donor tror jeg). Om du bestiller fra scandinaviancryobank.com kan du velge mer egenskaper etc etc. Jeg har gjort det, da jeg ønsket å vite mer om donor som deg. Det blir litt dyrere når du bestiller fra dem.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 Så spennende Det finnes flere typer tilbud og priser. Et tips kan være å søke opp alle donor klinikker, evt. i danmark. Så når du gidder, kan du lese om de ulike tilbudene og prisene flere klinikker har, og kanskje finne den som er best for deg. I tillegg vil det sikkert komme flere gode anbefalinger her inne. Feks. søk på google.no, kvasir.no eller annet.. Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå