Gå til innhold

Kan søstera til Herman hete Hermine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes Hermine er et morsomt navn, men lurer på om det kanksje blir litt patetisk når vi allerede har en Herman fra før?

Har enda et barn, og det har også H som første bokstav. Tenkte uansett på et H-navn til den nye babyen.

Tenker litt sånn at hadde det vært tvillinger ville navnene blitt for like, men her blir det flere år i mellom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes kanskje det virker litt fantasiløst? Har generelt ikke så sansen for like navn på barna, men det er jo selvfølgelig smak og behag.

Skrevet

Jeg synes likevel det blir for likt. Kjipt å havne i en sånn situasjon, for begge navnene er kjempefine! (Men det er jo dere som bestemmer så klart.)

Jentenavn på H som jeg liker godt:

Hedvig

Helene

Hilde

Henriette

Henrikke

Hanna

Synes det er bra å fortsette med et H-navn når dere har to H-barn fra før!

Skrevet

Hermine er jo et kjempefint navn (og tysk jentenavn etter guttenavnet Herman). Men jeg synes ikke de er for like! Koselig med Herman og Hermine og H......... Synes dere skal gå for det hvis dere liker det og ikke tenke på om de er for like eller hva andre vil tenke.,

Skrevet

Jeg synes det blir for likt, selv om det er to flotte navn. Dog er det dere som må velge ;-)

Skrevet

Ble litt likt ja, men to flotte navn begge to:) Henriette kan gå syntes jeg:)

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke går noe særlig.

Siden du spørr altså...

Skrevet

Nei! Alt for likt!!

Syntes ikke noe om samme forbokstav heller jeg da...

Skrevet

Hm.... her var det lite for og mye mot.... Spørs om vi bør vurdere Helene eller Helena istedenfor da. De er rangert hakket under.

Skrevet

Synes det var fine navn sammen jeg!

Skrevet

Ikke hvis du spør meg........nei det ble ikke heldig i mine ører..............

Skrevet

Takk for mange svar. Vi får vel bare vente og se til ungen popper ut, hva den passer til å hete....

Skrevet

Synes det er fine navn og en god kombinasjon. Men Helene/Helena er også fint.

Skrevet

Ta det navnet dere synest er finest...Men jeg hadde nok valgt Helene... Som er et nydelig fint navn på en liten jente..:) Lykke til

Skrevet

Jeg også synest det er for likt!

Hva med Hedda da? Herman og Hedda

PS! Hvis vi får gutt blir det en liten Herman ;o)

Skrevet

Blir for likt. Av samme grunn som min datter Felizia ikke kommer til å få noen lillebror ved navn Felix ;)

Skrevet

Synes kanskje de skulle fått navn som er har litt mer hver sin karakter? Navnene betyr jo det samme. Og er det litt kjedelig for tredjemann som heter noe annet? Lykke til :-)

Skrevet

Tenkte nei, med en gang.

Men så kom jeg på at storebroren til Hermine i barnehagen heter Herman... Har aldri tenkt noe spesielt over det.

Skrevet

datteren min heter hermine så jeg syndes det er ett nydlig navn...fint sammen også egentlig

Skrevet

Syns det ble altfor like navn. Fine hver for seg, men en smule patetisk på søsken ja.

Helene er kjempefint navn da, gå for det :)

Skrevet

Jeg synes også det ble veldig likt..

Men Herman og Helena er fine ;-)

Skrevet

Ja,selvfølgelig kan de kalle henne for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...