Gå til innhold

Hva har dere kjøpt?


Gjest

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt en god del ting allerede. Vognen er på plass, og alt som hører stellet til (stellebord+badekar o.l.) er også i boks. Dessuten har vi en hel masse klær, enda vi fortsatt mangler en god del. Vi har kjøpt babygym og uro til seng og+litt andre leker. Likevel føler jeg at det er så vanvittig masse som gjenstår, og selv om det er en stund til januar enda så kjenner jeg meg litt stresset med tanken.

 

Så jeg lurer litt da, om noen kan berolige meg...hva har dere kjøpt inn så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mangler mye mere enn dere. Vi har kjøpt vogn og litt klær. Får låne lekegrind og kurv til å sove i stua. Føler jeg mangler det meste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikset med å få noen til å strikke ullteppe/helsepledd, strikketøy og sånt som tar litt tid å få laget ferdig. Har heldigvis noen strikkekyndige i min omgangskrets... Ellers er vogn bestilt, det andre låner vi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har:

 

Babygym

Babybjørn

Vogn

Brystpumpe

Masse klær

Babyleker

Kluter og diverse

 

Vi skal få:

 

Odenwalder vinterpose

Lekegrind

Sprinkelseng

 

Vi skal kjøpe selv:

 

Vugge med himmel :)

Lammeskinn

 

Var det noe mere da? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjøpt:

 

Masse klær i str 50 -62

Babyleker (par stk)

Kluter, frotte + gas

5 helsetepper

Bilstol

Stellebord

BabyDan vugge med himmel

Sprinkelseng

Babywatcher

Dyner, laken og sengesett

Laken til seng,vugge,vogn

Voskipose

Par myke bamser

Fleceepledd

Tisselaken til vugge og seng

Vant gavekort på RockMyBaby til 500,- så det blir smokker og flasker.

Uro fra FisherPrice

er litt mer men jeg husker det ikke.

Har kommet til ca kr 11 500,00 så langt.

 

Skal kjøpe:

 

TFK Joggster Twist, komplett

2 lammeskinn(lite til vogn/vugge og stort til seng)

Sengekant

Litt mer klær

Badebalje pluss badeartiklene

Madrass til seng

Babycall (angelcare blir det, tror jeg da)

Vippestol

(babybjørn - blir ikke til å begynne med nei)

 

 

Hmmm er vel mer men jeg kommer ikke på det nå, blakk blir jeg vel uansett, men like blid :-)

 

 

 

 

Var det noe mere da? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har jo det meste! Vi har kjøpt vogn og etter UL måtte jeg bare kjøpe noen plagg i "riktig" farge.. :-)

 

Ellers har vi fått BabyBjørn og får låne vugge av slekten. Resten mangler vi..

 

Men håper jeg kan få tak i et villsauskinn fra en slektning. De er så flotte! (Og det jeg hadde til de forrige ble stjålet!!!! Noe så frekt???)

 

Men vi har god tid enda! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, som dere handler... jeg er visst litt på etterskudd, jeg.

 

Det eneste jeg har kjøpt, er pute til stellebordet (har "kjøkkenbenk" på badet, som brukes som stellebord) og en pakke bleier, fordi jeg fikk søstra mi og lillepia hennes på besøk. Men det er pakket bort igjen nå, kan ikke ha det kliggende klart i 4,5 måneder, synes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi sier jeg og.

Dette er vår første så vi har jo ingenting fra før av.

Vi har kjøpt brukt vogn med tilbehør og stelleveske.

Ja, har vel en del igjen. Alt til sin tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ta det litt pø om pø, for jeg har ikke verken råd å tid til å ta alt på engang når det nærmer jeg jul. Herregud er jul å snart jo, enda mer penger som skal ut og handling av gaver uffffff :-((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere om har kjøpt lammeskinn... skal dere bruke det i senga som laken eller? venter min første så er ikke helt inn i det her jeg. Har tenkt å kjøpe det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på et sykt lagersalg i Oslo så vi har faktisk kjøpt inn vogn inkl voksiposte+myggnetting+regntrekk+stellebag, bilsete, noen klær, seng, div leker, skinntøfler, sengetrekk i fleng og en del småting!

Pluss at jeg har fått sinnsykt mye klær av en venninne som har en gutt på et år! Klærne er nesten ikke brukt...

Og vi har brukt 2700 kr foreløpig...sparte 16 000 i forhold til det vi hadde regnet med!! Syyykt digg..spesielt når bilen må byttes ut ;)

 

PS: Lagersalg igjen til jul hører jeg rykte om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har heller ikke kjøpt noe ennå. har fått et sett med bukse og t-shirt av en hollandsk guide som har vært på hotellet i løpet av sommeren... men den er for 6mnd så blir vel til neste sommer jeg kan bruke det! heh jeg tar det helt med ro, har mange mnd igjen ennå føler jeg. Tiden går sååå sakte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt inn det meste føler jeg

smukker

tåteflasker

vaksekluter

håndduker

komode

stellematte

badebalje

sengtøy

seng

madrass

dyne pute

dyne til vogn

ullpledd

masse småpledd

krabbeteppe

babygym

vognpose

vippestol

lekekasse

leker

klær i ull

+masse klær

 

Mangler:

vogn + tilbehør

stellevekse

bilstol

solskjerm

stelleartikler

bleiebøtte

brystpumpe

 

Det var det jeg kom på i farten i hvertfall:)

Føler jeg har ting under kontroll, har sett åss ut vogn og bilstol. Så har begynt å tenke på julegavene jeg nå, vet jo ikke hvor gira man blir på å labbe rundt høygravid å handle gaver. Nokk annet å gløre før jul også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjøpt noen ting ennå, men har nå ikke stress for det. Synes det er lenge til januar og har i tillegg en del på loftet fra før (må jo få sjekket hva det er og hvilken stand det er i, men det meste kan nok brukes).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, er en del som har handlet mye allerede! Jeg har ikke kjøpt en eneste ting! Hadde lyst til å vente med handlingen til etter UL, men nå når den er vel overstått begynner vel jeg også så smått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har heller ikke kjøpt så mye. kjøpt en sparkebukse, en t-skjorte og vogn. Vognen ble kjøpt fordi den var på salg. ellers hadde jeg nok ventet. blir litt mer sånn utover i november tenker jeg. Vil ha litt å gjøre og ikke bli ferdig med alt med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også bare kjøpt vogn - av samme grunn som Anettemor :o)

 

Har kjøpt en nattdrakt utenom det, men vi har fått en masse rosa klær (som jeg ikke tror vi får brukt denne gangen), i tillegg har vi fått to barnesenger, barnestol, reiseseng fra svigerinna mi, bæremeis og voksipose fra en kusine og babybilsete fra en kollega.

 

Jeg tror ikke vi trenger å kjøpe så mye jeg??? Vi må ha et eller annet å stelle på ettervært og noen andre ting, men ser ikke for meg at det skal bli en sånn lang liste??? men jeg er kanskje litt naiv her?

 

Det vi SKAL kjøpe er en "gym-matte" eller lignende som "klumpen" kan ligge på på gulvet, for vi bor i et veldig kaldt hus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Ojameg, nå ble jeg litt stressa...

 

Vi har ikke kjøpt så mye enda, men har en del fine gaver i vente fra ivrig slekt. Vi får masse strikkaklær, pledd og bodyer o.l, og så får vi vogn fra foreldrene mine pluss stor skinnpose laget av villsau fra svigerforeldrene. Ellers så får vi låne vippestol og babybjørn.

Ikke dårlig det=) Men det er mye igjen, ja - greit at det ikke er januar riktig ennå!

 

Men en ting lurer jeg på; hva er babygym??

Dette er vår første, som dere skjønner...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...