Gå til innhold

Dere som ammer/ammet og jobber turnus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åssen gjorde dere det da?

Her ammes junior morgen og kveld, men vet ikke åssen det skal gå når jeg begynner å jobbe neste uke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har rett på inntil 2 timer ammefri per vakt. så jeg starter litt senere og kan bestemme selv hvordan jeg vil gjøre det.

Skrevet

Hvorfor 2 timer? Er det ikke 1 time som er vanlig?

Skrevet

Inntil 2t ammefri....er lovpålagt, men om du får den betalt eller ikke er opp til arbeidsgiver...

Skrevet

Har hørt at det handler om lengden på arbeidsdagen hvorvidt man kan ha en eller to timer...?

Jeg bor heldigvis nærme min jobb, og når jeg jobber dagvakt drar jeg hjem og ammer i 11-12 tida (ammer om morgenen før jeg går, og så får hun litt grøt i 9 tida), og igjen når jeg kommer hjem. Når jeg jobber kveld ammer jeg før jeg går på jobb, og så drar jeg hjem og ammer i 18-19 tiden. Jeg jobber på en liten arbeidsplass, så ingen tar tiden på hvor lenge jeg er borte, men det pleier å ta tre kvarter til en time, fra jeg drar til jeg er tilbake...

Skrevet

Jeg jobber turnus, og ammer tulla mi på 2 1/2 år. Tar ut 1 time ammefri med betalt pr vakt. Det er riktig som det skrives over her, at man må jobbe fulle dager for å få denne timen med betalt i kommunen. Jobber man i privat sektor, er det kun 1 time fri, men arbeidsgiver bestemmer om denne timen er betalt. Ammefri kan man ta så lenge man faktisk ammer, og det er ingen øvre grense på alder.

Men enkelte kan kreve en ammeattest fra helsestasjon eller lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...