Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisan!!!

Desverre ikke skjedd noe her. Spottet litt idag så mensen kommer nok imorra.

Ringte Riksen. De har ikke mottatt noen søknad. Ringte gynekologen min og lurte på hva som hadde skjedd. Hun fant ut at papirene ikke var sendt men mer fikk jeg ikke høre. Ringt to ganger og gitt beskjed om å bli ringt opp igjen men ikke hørt noe. Jeg er ganske frustrert og oppgitt over dette... Vet ikke hva jeg skal lissom. Gyn har vakt i helga og de skulle legge stor lapp til henne med beskjed om å ringe med. Hvis jeg ikke hører noe får jeg ringe sjefer høyere opp eller få time hos en som kan ta over saken min. Søknad kunne vært sendt for 2,5 måneder siden... Ikke bra det her...

Spennende tider for dere da. Håper det blir klaff :o) Kost dere i ferien? Slappet av og ikke tenkt på babylaging?

Nei å nei, det var dårlig av gynekologen. Noe så frustrerende. Jeg håper det ordner seg for dere, det er jo helt ansvarsfraskrivende det opplegget du får servert av helsetjenesten? Det er ikke annet enn å purre altså, god ide å ta kontakt oppover i systemet. Gjør det!

Det er spennende tider ja, og det gjelder for oss begge! Jeg skal snart i gang med oppfølging, blodprøver, kontroller med mer. Men er på spray enda, og selv om det har gått bra tidligere, kan det bli annerledes denne gangen - ikke nedregulert nok, mangelfull eggutvikling osv osv. Mange skjær i sjøen. Men altså, jeg velger å være positiv og tro at dette skal gå bra hele veien!

Ferien har vært behagelig. Det er god med varme dager, avslapping og sosialt samvær, en fin oppladning til prøverørforsøk. Det samme for dere?

JIPPI!!!!!!!!!!!!!!! :o) Har fått brev fra Riksen og vi er i systemet. Vet ikke noe mer men det skal taes en avgjørelse om vi får og hva eventuelt alternativet er..... Hvor lang tid gikk det for dere fra dere fikk svar på konto til dere var "godkjent"?

Hatt en bra sommer. Kost oss masse og ladet opp. Men etter jobbstart er jeg sliten igjen og lite klar for sex. Stakkars mann.... Og meg selv da. Hater å ha det sånn. På den måten er det godt å kunne få hjelp. Da slipper man det styret rundt eggløsning. Kan heller kose seg litt ellers og....

Spennende for dere da. Masse lykke til. Du får holde meg oppdatert.... Men du... Hvor lenge siden er det du hadde lap? Hvordan forholder de seg til det når dere får prøverør? Lurer veldig på det.... Sier jo at jo lenger tid det går etter lap jo vanskeligere er det å bli gravid. Kommer jo tilbake igjen... desverre.....

Oj, det var noe helt annet! Så fint, da er det bare å skrive ned datoen for samtale! Vi ventet i tre måneder fra vi fikk innkalling til vi møtte opp for en prat, som førte til lap tre uker senere. Siden har det gått slag i slag.

Apropos endo, ja, jeg har tatt opp det med legen. Det er helt opp til meg om jeg ønsker lengre nedregulering, men siden jeg ikke var så hardt rammet er jeg ikke i kategorien for lang nedregulering,mente legen (tre mnd i stedefor tre uker med nesespray). Jeg aner ikke om den er tilbake heller, men jeg har ingen symptomer på det. Også lurer jeg på om endo kan være til stede og allikevel bli gravid, for eggene vil ikke bli hemmet av eventuelle cyster da. På den annen side kan jo cyster føre til at man må avbryte behandlingen. Jeg blir aldri helt klok på dette, men jeg velger å lytte til lege og stole på de rådene.

I tillegg til endo har jeg også min alder å forholde meg til, så jeg krysser fingrene for at jeg er heldig denne gang, til tross for litt dårlige odds...

Jeg skal holde deg oppdatert! - og pass på å kose deg masse i ventetiden:-)

Hei igjen!

Håper vi snart får en dato og forholde oss til. Det vil lette veldig. Nå som jeg vet vi er i systemet er jeg mer rolig. EL nærmer seg så litt kos må vi vell få til. Men merker jeg har mistet litt motet, og mye av sexlysten. Er liksom ikke det samme lenger nei...

Spent på hva de anbefaler oss. Håper på at inseminasjon kan gjøre susen. Ikke så lang ventetid på det heller....

Jeg har aldri hatt symptomer på endo så det er super vanskelig å vite noe sikkert.... Er sliten om dagen men det kan og være stoffskiftet. Så det er vell bare lap som viser om det er noe eller ikke for mitt vedkommende... Men tviler vell på at det er så mye som kan ha kommet tilbake???!!! Ja, ja...

Spennende tider for dere i alle fall. Håper oddsene snur og at dere snart opplever babytider :o)

Annonse

Hei på deg,

ja, godt at du er i systemet, blir spennende dersom dere får tilbud om aih:-) - og selv om det ikke er så lett å motivere seg selv til å prøve selv i mellomtiden, så er det jo ingenting å droppe, mange blir gravide på naturmetoden i ivf kø, kanskje det gjelder dere også! Spesielt nå som du har hatt lap og alt er fint. Jeg tenker ihvertfall slik -

Tror jeg også kan ha slike symptomer som du nevner på endo - litt tappet for energi til tider, føler at man aldri når toppgiret om du forstår. Hos deg har det neppe kommet tilbake, det tar et halvår etter lap og at eventuell endo blomstrer opp igjen.

Så får vi håpe at dette var hjelpen dere trenger for å få familieforøkelse!

Enig med deg, spennende tider dette her. Vi får håpe at vi har oddsen med oss begge to:-)

• 1 måned senere...

Hei du!

Det var hyggelig med livstegn fra deg, jeg har stadig vært innom for å se etter fersk innlegg fra deg!

Så flott at dere nå er i gang, og slå til med aih! Har mannen din fine svømmere er det ingen vits å la være. Skal se det er det som gjør susen:-)

Selv har jeg hatt det veldig fint, og så veldig trist. Jeg fikk positiv test på forsøket for ca to mnd siden og gikk gravid i syv uker. Så fikk jeg en missed abortion og ble veldig deprimert. Heldigvis skjer ikke dette så ofte, men så ordner altså kroppen opp dersom alt ikke er helt perfekt. Jeg gjorde alt etter boken, så jeg klandrer ikke meg selv for dette, det er kun naturen som har ordnet opp. Frustrerende, men sant.

Lykke lykke til med dere, det er ingen grunn til at dere ikke skal lykkes. Vær positiv og snille mot hverandre, og vær glad for at dere har en liten datter allerede!

Håper å høre positivt nytt fra deg om ikke lenge!....

Hei!

Det var trist å høre... Hva er veien videre nå? Skjønner du har vært deprimert. Kan ikke tenke meg hvordan det føles....

Gode nyheter her: JEG ER GRAVID :o) Og vi har klart det helt på egenhånd. Har vell ikke helt skjønt det ennå... men to positive tester + tur til legen sier vell sitt.... Så da slipper vi Riksen til uka. Veldig glad for det. Aldri hatt kjemisk graviditet og heller aldri miste. Så håper og regner med det går bra. Skal ha tett oppfølging i forhold til stoffskiftet mitt. Legetime om en uke....

Trist på dine vegne....

Hei du!

Oj! Gratulerer:-) Det er sånn det skal være!...

Nå kan du fortsette debatten på 1. trimester og bare kose deg!

Så fint at du får så fin oppfølging, helsevesenet i Norge er upåklagelig for gravide.

Veien videre for oss er at vi tar en tenkepause. Det er litt tidlig å se fremover enda, vi trenger litt tid til å ble ferdige med denne hendelsen. Bedre det enn å ha det hengende over seg fordi vi ikke bearbeidet det skikkelig der og da.

Jeg kommer til å følge deg, og gratuelere med nytt nick - strålende!

Lykke lykke til med svangerskapet og til sommeren blir dere fire:-)

Ps. Takk for omtanken...

Kommer nok til å være litt inne på 1. trimester men føler at jeg blir "irritert" over endel innlegg der..... spørsmål som :noen som ble gravide 1 pp.... jeg er så sliten og dårlig.... Lov å være det... men man er jo faktisk gravid da. Tenk på alle de som aldri får oppleve kvalmen og alt annet som følger med. Mange er utenksomme. Mer OK inne på gravide slitere. Der er vi lissom i samme båt :o) Håper du og en gang kan joine det forumet.

Masse lykke til og bruk tid på hverandre :o)

Stor klem

• 3 måneder senere...

Jeg hører ikke til på dette forumet, men når jeg leste denne tråden måtte jeg humre litt for det var ganske tydelig at du var gravid uten at du var klar over det selv, litt komisk og kjempekoselig for deg som endelig får barnet du ønsker deg, all lykke til :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...