Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Sønnen vår fikk feberkramper i natt, vi måtte inn til sykehuset for å ta prøver. Dette skjer visstnok hos 5% av barna. Er det flere som har opplevd dette? Ekkelt var det...
Meg med tre små prinsesser Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Vi opplevde det samme på torsdag. Mannen min var hjemme med jenta vår på 16 mnd, De var utenfor sammen med en kompis da jenta mi begynnte å få rykninger. Kompisen kjørte mannen min og jenta rett på sykehuset. Tar ca 2 min å kjøre. Hun hadde fortsatt kramper da hun kom på sykehuset. Feberen ble målt til 39.7 da de kom inn. Jenta var da helt borte. Fikk medisin og oksygen, og kom til seg selv. Hadde krampe i ca 10 min. Vi ble sendt med ambulanse til et større sykehus for observasjon over natten. Resten av natten gikk kjempe fint, og jenta mi hadde ikke mer feber. Var veldig skremmende, men heldigvis ufarlig. Har nå fått stesolid som vi kan bruke om hun får nye feberkramper som varer i over 5 min. Håper selvfølgelig at det blir med den ene gangen!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #3 Skrevet 26. januar 2008 Jeg opplevde dette med min datter (19mnd) for ca. 2uker siden. Hun var frisk og fin hele dagen, men plutselig etter 7minutters biltur så jeg at smukken ramlet ut, munnen var åpen og øynene stirret stivt fremfor seg. En fryktelig opplevelse! Vi fikk kjørt av motorveien, tilkalt ambulanse (som heldigvis kom ekstremt raskt), fikk medisin og ble kjørt til sykehus. Hun var bevisstløs i 25min, stiv i kroppen og med enkelte rykninger i beina. Hun ble "normal" (vanlig bevissthetsnivå og riktig utviklingsstadie) etter 2-3 timer. Jeg mistenkte både epilepsi og føling, men feberkramper tenkte jeg ikke engang på. På sykehuset var det kun temperaturen som var unormal: 39,7. Vi har opplevd høyere feber enn dette tidligere uten noe som ligner feberkramper. Vi reiste hjem samme kveld, med streng beskjed om å passe på temperaturen - og vi fikk stesolid som vi kan bruke dersom dette gjentar seg. Det vil forhåpentligvis ikke føles like dramatisk dersom det gjentar seg, men er glad for at vi skal til EEG for oppfølging om 2uker. Håper selvsagt at feberkramper har skylda for "anfallet". Tvitvi til dere også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå