Gå til innhold

Bilbelte og kaffe


Modesty Blaise

Anbefalte innlegg

Har dere investert i gravide-bilbelte enda? jeg har ikke gjort det for jeg er redd for å bli avslørt som gravid....det er litt tidlig for meg å annonsere nyheten og jeg velger derfor å vente.

Også var det det med kaffe. Jeg leser at man skal drikke minst mulig kaffe i svangerskapet men jeg har fått helt dilla på kaffe. Drikker minst 4-5 kopper om dagen...og har litt dårlig samvittighet. Drikker dere kaffe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bare drukket 2 kopper kaffe siden jeg ble gravid. Jeg har ikke gravide-bilbelte og brukte det heller ikke sist. Så lenge du legger bilbeltet godt ned på maven er det like sikkert som det beltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man tak i gravid-belte? Tror kanskje jeg anskaffer meg det når nyheten er ute:)

 

Har fått dilla på kaffi jeg og, det lukter så godt! Men tvinger meg selv til bare å drikke en kopp for dagen. Kunne sikkert pøst nedpå hadde det ikke vært for spiren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har beltet liggende fra sist, men har ikke begynt å bruke det. tenkte begynne ved 10 uker jeg. Onga er ikke informert ennå, så det er litt pes å bruke det før de vet om det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte ikke det belte sist, men tenkte kansje å prøve det denne gangen!

kaffe og røyk har jeg sluttet med!!!!!!

-men drikker en boks med iskaffe om dagen, den har jeg dilla på ja:)

Lykke til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pussig så forskjellige vi er :-). Jeg er den "kaffekjærringa" til vanlig, mens nå tåler jeg ikke lukten av det en gang. Blir kvalm bare jeg tenker på kaffe nå :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått låne et sånt bilbelte, men har ikke begynt å bruke det ennå. Tenkte å begynne når livmora begynner å krabbe over skambeinet.. tror jeg!

 

Jeg er vanligvis svært glad i kaffe, men etter at jeg ble gravid så frister det særdeles lite! Slik var det forrige gang også. Litt heldig sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Modesty! Jeg har heller ikke gått til innkjøp av slikt bilbelte, og

drikker også flere kopper kaffe om dagen, 5-6. Jeg prøver iherdig å slutte å røyke, og da kompenserer jeg med litt kaffe. Da jeg ventet de to eldste, visste jeg ingenting om alle "farene" som lusker rundt. Da

var det bare å leve som "normalt", men holde seg unna alkohol og røyk selvfølgelig. Kan bli litt for mye hysteri synes jeg.

Men, dette bilbeltet skal jeg nok gå til innkjøp av etter hvert. Men, som deg har jeg ikke lyst til å annonsere det for så mange ennå. Og, det haster vel ikke før livmoren kommer opp av bekkenet? Jeg er 6+5 idag, så det haster da ikke.

 

Går det ellers bra med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så gla: Det går kjempefint med meg. Er full av energi og lykke om dagen. Er 9+5 i dag og føler dette går veien:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel halveis i første svangerskapet da jeg begynte med bilbelte. Begynte ikke før jeg fikk mage. I første svangerskap drakk jeg ikke kaffe før i uke 20 for jeg var så kvalm at jeg klarte ikke. Nå er jeg gravid igjen og drikker kaffe men prøver å begrense det til en kopp om dagen. Men det er kjempevanskelig for en kaffoholiker som meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp. Bilbelte får du kjøpt på baby shop til 349,-. De anbefaller at man bruker det så fort man får vite at man er gravid. Jeg er 8 uker på vei og har brukt det 2 uker allerede:-)) Man kan aldri bli forsiktig nok.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn bilbelte for gravide..noen som vet om det er vanskeli å montere det..og går det ann å flytte på d? så samboeren slipper å bruke det : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går ut ifra at du/dere vet at koffein øker sjangsene for spontanabort og at de er grunnen til at man anbefaler max 2 kopper kaffe eller 4 kopper te pr. dag.

Jeg ville iallefall prøv å kutte ned litt på inntaket.

Mener ikke å skremme noen bare ment som ett godt råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravide-beltet festes rundt den nedre delen av bilbeltet (den delen som går over magen) med knapper eller borrelås, og er veldig lett å flytte på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koffein øker faren for spontanabort. Jeg drikker ca 5-6 kopper kaffe på jobb hver dag, Men KOFFEINFRI nå :-). Smaker like godt som vanlig kaffe og er IKKE farlig :-). Fåes som pulverkaffe også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg begynte å bruke beltet med en gang,deilig syntes jeg som er så øm også er det så stas å bruke gravidting hehe. kaffe har jeg mistet lysten på, men kakao derimot har jeg veldig lyst på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste babybutikker har vel bilbelte for gravide. Men når det kommer til kaffe så er det en mann som har forsket på bla dette i over 20år. Og det er ikke farlig å drikke kaffe. Så jeg kommer nok til å fortsette med kaffen. Dobbel latte med karamell eller mint:) Men driker det ikke så ofte da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...