Gå til innhold

hvor lang tid for å bli gravid?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ett barn på 4 år, og da jeg ble gravid med henne tok det kun 1 pp før det klaffet. Så ble jeg gravid igjen i vinter med nestemann på første pp. Men jeg mistet babyen nå i sommer i dødfødsel, og alt jeg tenker på nå er å bli gravid igjen. Legen min sier at jeg nok vil bli like raskt gravid igjen ¨nå, men jeg har fått en tanke i hodet mitt om at jeg ikke kommer til å få det så lett til denne gangen, og er redd for det.

Har akkurat fått igjen mensen, og er klar for å begynne å prøve så snart den er over, men tenkte å spørre om der er noen her med liknende erfaringer som kan gi råd?

Jeg tar meg selv i å lese råd for å bli gravid, og kjerringråd etc. selv om jeg ikke har hatt problemer med å bli gravid før...

Fortsetter under...

Hei!

Trist å høre hva du har gått igjennom..Selv hadde jeg en missed abortion for et par uker siden. Dette ble oppdaget uten forvarsel på rutinekontroll i uke 19, dagen etter ble jeg satt igang for å få ut fosteret som hadde dødd rundt uke 14. Jeg har et barn på 2 år som jeg ble gravid med på første forsøk. Denne gangen ble jeg også gravid på første forsøk. Legene sa at det var bare til å sette i gang igjen etter første mens. Er nok ikke noe som tilsier at en blir mindre fertil etter spontan abort, missed abortion eller dødfødsel. Til meg sa de at en blir faktisk veldig fort gravid igjen etter en slik opplevelse, spesielt når en har blitt raskt gravid tidligere. Kan jeg spørre hvor mange uker du var på vei da du mistet?

Jeg tenker helt likt som deg..tenker at nå må jeg prøve i sikkert minst et år før det klaffer, selv om det ikke er noe grunnlag for de tankene..Har så lyst til å bli fort gravid igjen, tror nok det er det eneste som kan blekne den fæle opplevelsen det er å miste..føles ihvertfall slik akkurat nå.

Lykke til for oss begge:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...