Gå til innhold

bruker reiseseng i steden for vanlig seng??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skjenner noen som bruker reise seng til lille gutten sin på 6 mnd.

Jeg sa at det går ikke ann det er ikke godt å ligge på , hun sa at de bruker god madraes!!!

Hva syns dere ?? er det noe andre ulemper med det??

Skrevet

De du _kjenner_ må da få velge det selv! Det går selvfølgelig an! De har, som du selv skriver, kjøpt en god _madrass_ og så lenge ungen sover godt er det ikke noe problem. Forresten har reisesengene stoff rundt som gjør at ungen ikke slår seg på sprinklene, noe som faktisk var et problem med min unge.

Du må da slutte å skulle velge for andres unger! "Det går da ikke an" skriver du, hvem er du til å bestemme det???

Skrevet

Enig med Sweet Amber.

Skrevet

Hvorfor skulle ikke det gå?? De har jo god madrass! Enig med Sveet Amber. Slutt å velge hva som er bra og hva som "går an" for andres unger.

Skrevet

Vi bruker det, med en Jensen madrass.Av den grunn at vi har lite rom,og må ha sengen til lillegutt foran skapet, lett å løfte den vekk når vi skal inn i skapet.

Ser ikke problemet, dette er da like bra som en sprinkelseng, så lenge man har en bra madrass oppi.

Skrevet

vi bruker også reiseseng nå, har ikke penger til å kjøpe sprinkelseng for øyeblikket, nettopp flytta inn i ny bolig. Bruker en helt vanlig god madrass under med en liten overmadrass, og pia sover hele natta, fra 9 til 9, og er smøre blid når hu våkner, så jeg ser iallfall ikke problemet! Hva sover barnet ditt i når dere er på tur da`? Tar dere med sprinkelsengen overalt? eller holder dere dere kanskje hjemme for at barnet ikke skal sove i reiseseng?

Skrevet

Jeg ser ikke noe som helst problem med å bruke reiseseng som hjemmeseng!!

Og hvorfor lete etter ulemper ved noe som noen andre gjør? La dem selv få velge og bestemmer over seg og sine og pass på ditt eget!

Skrevet

skikkelig bra å bruke reiseseng til mini hjemme, for da kan vi ta med senga hannes når vi drar noen vei, også har han sin soveplass, og ikke blir urolig borte..

å ja, vi var på jysk å kjøpte en skumgummimadrass å skar til så den passa, å har oppi. kjøpt sånne søte små mørkeblå laken til han og :)

OG!!

sprinkelsenga ligg på mørkeloftet, for eg likte den ikke. enkelt å greit!

Skrevet

og forresten, dere som har svart HI. det er ingen grunn å eksplodere slik på henne. hun har vel ikke vært borti at noen gjør sånnt!

det gir ikke dere noen rett å være så bitch med ho! sjerpings!! tell til 10...

Skrevet

klart jeg må ikke bestemme over andre. JEg fikk følses at det er ikke god å ligge på, og at det fins ikke noe regulerbær bun Er ikke det vondt før ryggen ?? beklager igjen jeg mente ikke å bestemme over andres barn.

Hilseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen

Skrevet

Hvis de har en annen madrass oppi enn den tynne som følger med spiller det ingen rolle. Babyen sover da like godt der som i en vogn, vugge, sprinkelseng eller hengekøye...

Skrevet

Syns egentlig ingen har vært bitchi her jeg men ...

For min del virker det som en god ide å sove i reiseseng med god madrass

1. man kan ta den med og barnet kjenner igjen soveplassen

2 den er lett å flytte om man har liten plass

3 det er ikke noe ved justeringene i sprinkelsengen som er noe bedre for babyryggen enn en reiseseng, sprinkelsengen har ingen fordeler på justering.

4 sengen er myk for akrobater som turner i sengen

Skrevet

Hehe, hun har da like lite rett til å være bitch med sine bekjente..

Skrevet

Huff, jeg visste ikke at den tynne saken var en madrass en gang jeg? Er vel ingen som finner på å legge barnet rett oppå den tynne saken?! Vi bruker bare madrassen til sprinkelsenga i reisesenga når reisesenga er i bruk. Så med andre ord ligger han like godt i begge deler, eneste er vel bare det at reisesenga er tryggere da det ikke er sprinkler og den er vanskelig og klatre ut av...?

Skrevet

Jeg tenker at det kanskje ikke er så lurt å bruke en reiseseng hver natt. Vet at i sprinkelsenger skal bunnen ikke være tett for å få lufting, at det ikke skal dannes "gasser" eller hva det nå heter hvis det blir vått i sengen (tiss, gulp). En reiseseng er jo mye tettere i bunnen enn en sprinkelseng, og om man bruker den medfølgende bunnen/madrassen under en annen madrassen blir det jo ikke lufting i det hele tatt. Men jeg er jo ingen ekspert, og folk må jo få gjøre som de vil. Går sikkert helt fint.

Skrevet

Hm.. Sikkert like greit å bruke reise seng. Tanken har egentlig aldri falt meg inn... Men elsker sprinkelsenga "mi" da;) Men det viktigste er at små'n sover godt.. og med en ordentlig madrass så er det jo ikke noe problem.. Men eneste.. er vel kanskje noe med at det er mer åpent under på sprinkelsenger.. men men

Jeg foretrekker nok sprinkelseng ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...