3-prinser Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Da titter jeg inn her til dere jeg. Er så utrolig deilig å være her. Et spørsmål: Har to gutter på 6 og 9. Noen tips om når vi burde fortelle de det. Tenker selv at de antakeligvis vil finne ut av at noe er i gjære ganske snart, de er jo så store og skjønner jo at noe foregår..............blir jo en del fokus på meg i min form. Synes dere det er fortidlig å fortelle det nå? Om det skulle gå galt så vil de jo få vite det uansett. Er veldig usikker.
*lykkelig mamma* Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 Hei. Jeg har ei jente på 5. Å er 7+6 i dag. Jeg tørs ikke si det til henne enda for hun er ikke så veldig god til å holde på hemmeligheter. Vil jo ikke at andre skal vite det enda. Dette er jo ikke enkelt,men guttene dine begynner jo å bli ganske store så det er vel litt enklere å si det til dem. Jeg hadde uansett venta. For hadde jeg mista ville jeg ikke at hun skulle fått vite det. Veldig individuelt detta.
mine små alver... Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 Hei Jeg har en datter på 4 år,jeg er i uke 7 nå og hun vet. Synes det er greit at hun vet hvorfor mamma er så trett og kvalm og har kort lunte. Hadde en sa for 5 mnd siden og da fikk hun også vite det,Vi sa at det kunne henne at "frøet" "datt ut"men at da måtte vi lage en ny:) Barn er veldig enkle personer og hvis du er flink til å forklare så går det nok bra uansett hva som måtte skje!! jeg er veldig nøye med å fortelle henne det samme nå at sånt kan hende igjen. Jeg har også vært inne på denne siden: http://www.babyverden.no/templates/Article____380.aspx for å vise henne hvordan ting ser ut:) Dette synes hun er veldig morsomt!! Gratulerer så mye og lykke til:)
3-prinser Skrevet 29. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. august 2007 Tusen takk for svar. Er enig med deg. Så lenge man forklarer ting på en måte så barna skjønner det, så går det som regel bra. Og som du sier, hvis jeg i en lengre periode må henge over doen x antall ganger, så vet jo gutta hvorfor. De ville jo uansett spørre og da har jeg jo ikke lyst til å juge for de. Skulle det gå galt, så får de jo allikevel vite det. Vi forteller dem nå i kveld vi, så kan de få lov til å ringe hvert sitt sett med besteforeldre etterpå og fortelle. Det blir nok stas :-)
mine små alver... Skrevet 29. august 2007 #6 Skrevet 29. august 2007 Bare hyggelig. Barn tåler å høre sannheten de også Fikk litt gåsehud her jeg,det blir en koselig kveld hos dere. Tenker de kommer til å like den nyheten ja. Og få lov til å fortelle den videre.... Så du linken jeg sendte? Hva synes du? Masse lykke til i kveld.
3-prinser Skrevet 29. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. august 2007 Ja, glemte å takke for linken. Tusen takk :-) Vi har vært inne og tittet allerede. Gutta ble helt i ekstase, og synes det var kjempemoro å få ringe besteforeldrene. Så, JA, vi har hatt en kjempekoselig kveld :-) Gutta synes det var moro å se på linken de også, så den kommer til å bli flittig brukt i tiden framover. Klem :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå