Gjest Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Fikk beskjed fra HS at flaskene fint kan tas i oppvaskmaskin, hurra!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 Ja det er deilig når man kommer dit :-) Jeg slutta da vesla ble 5 mnd, da puttet hun alt hun kom over i munnen uansett. Ikke koker jeg flasker, og ikke koker jeg vann. Hurra for ting som gjør livet litt lettere :-)
Gjest Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 Hun er ikke mer enn 2mnd men helsesøster som hadde jobbet på barneavd på sykehuset fortalte de gjorde det der fra de var så små Har i tillegg helt ny oppvaskmaskin så da gikk dett hvertfall greit mente hun.
Matja Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 Jeg var hos hs i dag, og hun sa at vi måtte koke til de var 6 mnd, for mme var som blod... Det suger til seg bakterier, og det var viktig å skylle alt godt i kaldt vann!! Blir helt gal av alle de forskjellige svarene de gir altså. Og en jeg traff på åpen bhg i da lager melk for et døgn om gangen... Det gjorde hun med nr 1 også, og det gikk veldig bra. Datteren er 4 og har aldri vært syk! Jeg kjenner at jeg har et snev av hysteri over meg, men etter over 2 mnd med skriking hele dagen kjenner jeg at jeg vil gjøre alt for at hun sikke skal begynne med noe "tull" igjen! Tør liksom ikke så slutte før hun er blitt litt større sånn i tilfelle!
Gjest Skrevet 30. august 2007 #6 Skrevet 30. august 2007 Ja jeg skyller godt i kaldt vann og så setter inn i oppvaskmaskinen. Veldig rart de ikke har mer kunnskap enn dette synes jeg, det burde da være et standardsvar! Blir så oppgitt over hvor lite kunnskap det finnes om dette jeg. Vi må finne ut alt selv vi som har mme-barn. Jeg blander alltid fersk mme, det synes jeg er veldig viktig. Vet det er mange som ikke gjør det(de fleste har jeg inntrykk av) , men tør ikke ta den sjangsen jeg. Ble litt ambivalent ang oppvaskmaskin her nå.. Hvilken mme bruker du Matja? Jenta mi på 8 uker får nan 1 men jeg vurderer å bytte til hipp fordi hun gulper sånn (skikkelig spritbrekninger hvertfall en gang om dagen) og det virker som om hun ikke liker nan så godt mer, drikker bare små mengder av gangen, må virkelig jobbe for at hun skal drikke 140ml som jeg blander hver gang.
Gjest Skrevet 30. august 2007 #7 Skrevet 30. august 2007 Vi har også begynt med det, og det er deilig å kunne skylle dem godt, for så å putte dem i oppvaskmaskinen. Eneste tuttene koker jeg fortsatt. Jeg koker smokkene hans også, 1 gang per dag, og da tar jeg med tutten til flasken også! - Men HS mener det ikke er nødvendig lenger, fordi han putter alt av leker etc i munnen, og det er mange der som ikke er kokt.. Sønnen min er snart 5 mnd.
Matja Skrevet 30. august 2007 #8 Skrevet 30. august 2007 Jeg bruker Hipp, men jeg tror ikke det spiller noen rolle i forhold til hverken gulping eller spising dessverre... Min lille er nå 4 mnd, og hun gulper en del fremdeles, men mindre enn for en måned siden. Det hjelper visst å blande i varmere vann og så avkjøle til drikketemp igjen. Men det heller spiller ingen rolle her. Jeg fikk Småfolk (ferdigblandet) på barsel, men begynte med Nan da jeg kom hjem fordi det jo er den alle snakker om. Men hun reagerte sånn på den (eller hun skrek iallefall veldig mye) så da byttet jeg til Hipp fordi jeg hadde hørt mye bra om den her inne. Hun hadde jo kolikk da, men det skjønte jeg ikke da... Har likevel aldri byttet tilbake selv om Nan er halvparten av prisen. Jeg tør ikke i tilfelle hun skulle reagere. Når det gjelder "spiseproblemene" så tror jeg at de er sånn som oss voksne. Noen dager god apetitt, andre dager ikke. Jeg lager 240 ml nå, og noen ganger spiser hun alt, noen ganger halvparten... Var hos hs i dag, så da hadde hun lagt bra på seg og hun er jo glad og fornøyd, så da prøver jeg å ikke stresse det heller
Matja Skrevet 30. august 2007 #9 Skrevet 30. august 2007 Koker du smokkene hver dag?? De sutte-smokkene liksom?? Det har jeg nå aldri hørt om... Har du fått vite at du må det? Jaja, jeg har enda ikke kokt dem, bare har dem i kokende vann en liten stund når de er helt ny. Går vel det også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå