lille_me85*Fødeklar* Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Har en høygravid platy jente som jeg venter på at skal få fiskebabyene sine, men lurer på om noen vet hvordan man ser på henne at hun er fødeklar?? Håper å oppdage det før hun begynner å føde da jeg få ta henne i en sånn liten fødekasse da slik at ikke de andre fiskene spiser opp de små. Noen med greie på akvariumsfisk her??
vilha3 (09.09.07) Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 Hvis du mener det er like før, kan du jo putte henne oppi fødekassen nå. Da er jo både hun og ungene trygge når de popper ut. :-)
Magenvokser Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 Det kommer litt an på hvilken type fisk det er, men eks sverddrager, platy og guppy blir ofte svarte i buken rett før fødsel. Det er som regel fiskebabyenes øyne man ser gjennom buken. En fisk går gravid ca 1 mnd, så bare å putte de i fødekassen en uke etter man oppdager det sorte:) Funket bra i mitt akvarium.
lille_me85*Fødeklar* Skrevet 29. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. august 2007 Tusen takk for gode råd! Hun er enda ikke svart i buken, men hun er så tykk at hu ser ut som hun skal eksplodere! Er blitt litt lik en kulefisk:)
dolly29 Skrevet 29. august 2007 #5 Skrevet 29. august 2007 Jeg har ikke sånne "søte fisk", mine er litt råere og spiser det som er "svakt", jeg hadde derfor tatt henne i fødekasse når jeg såg at hun begynte å bli stor.
Bebis120408+150511 Skrevet 29. august 2007 #6 Skrevet 29. august 2007 ofte sort bak ja..men ikke med alle mine tidligere.. men du kan se om hun får noe åpning.. mine har svømt opp og ned hele tiden rett før de føda.. men så at de roet seg endel da de var i fødekaret.. så kanskje like greit å flytte henne over dit. lykke til:) kjøpte for litt siden korallplatyer,men de ble ikke godkjent.. ble spist av scalarene mine.. hmm..det har de aldri gjort og er vant med mindre fisk... hmmppff...
Prøver igjen! Aprilspire Skrevet 29. august 2007 #7 Skrevet 29. august 2007 jeg har hørt at gyppyer har 40 dager mellom hver fødsel, så platy er vel ca lik der. så om du registrer dagen når den føder vet du når den skal føde neste gang.
lille_me85*Fødeklar* Skrevet 30. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 30. august 2007 Tusen takk alle sammen. Jeg er ganske nybegynner med akvarium så takk for alle råd. Har jo lyst å redde flest mulig unger så jeg tror jeg flytter henne over til fødekaret i kveld før jeg legger meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå