Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring fra IVF på Ullevål? Jeg har mange spørsmål rundt prosessen frem til en starter med nesespray og "alt det der." Hvor lang ventetid opplevde dere? Får en samtale med lege på Ullevål når en får brevet fra Ullevål eller er det i brevet det står hvor mange måneder venteliste det er? Jeg har fått vite at jeg skal få et brev fra Ullevål nå. Vi har levert blod- og sædprøve. Jeg har hatt graviditeter utenfor livmoren og fjernet en eggleder og har en som er ødelagt så vi trenger ikke noen lang utredning før vi setter i gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi venter også på brev derfra i disse dager, men har vet ikke så mye ennå. Send med gjerne melding i postkasse så kan vi holde litt følge :)

Skrevet

Hei og takk for svar. Det er godt å "snakke" med andre som er i samme situasjon. Jeg fant ikke postkassen din. Hvordan sender jeg melding dit?

Skrevet

Skjønner ikke no, vanligvis så kan man bare klikke på nicket og så kommer profilen opp med 'send melding' oppe til høyre - men jeg finner ikke noen konvolutt hos deg?

Hmm, skjønner ikke helt. Skulle vu i gang nå eller i september?

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Jeg har alt annet enn positivt å melde om Ullevål... Bare ikke bli overrasket dersom dere møter noen muggne mennesker der inne. Har hørt andre som er veldig fornøyde igjen så...

Skrevet

Hei. du har akkurat samme forhistorie som meg. Jeg hadde xu i mars, med sprukket eggleder og den som er igjen er tett og deformert.

Vi sendte inn søknad i februar, mottok svar i mars der det sto at ventetiden var 8 måneder. Fikk brev forrige uke. Da er det slik at når du er klar for å forsøke ringer du inn første mens. Hvis det er ledig kapasitet da (noe det sto i brevet at det ikke alltid var) så skal du starte nesespray på dag 21 i syklus. Jeg er der nå. Fikk mens dagen etter brevet så det var jo litt flaks. De fortalte at du skal gå på spray en stund, så blir man kalt inn til en samtale med lege. Noen må også bruke sprøyter før egg blir tatt ut. Det sto også i brevet at det tar minimum 8 uker fra man setter igang til egget taes ut. (de regner sikker med de 21 dagene før nesespray da tror jeg.)

jeg er så spent, gruer og gleder meg.

Lykke til videre.

Skrevet

Helt enig med deg der. Ufølsomme mennesker. Jeg ble helt på gråten ved siste forsøk der. På selve innsettingsdagen fikk kjeft fordi jeg kom for sent, og da hadde jeg sagt i fra at jeg ble forsinket pga lang reiseveg. Sekunder etter skulle kjeftsmella sette inn egg på meg. Det synes jeg var dårlig pasientbehandling! Føler deg som et produkt der noen ganger....

Men jeg har også hørt om de som er fornøyde der......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...