Gå til innhold

Får man kontatstøtte første mnd etter at barnet har begynt 100% i bhg???

Anbefalte innlegg

...noen som vet? Jeg har hørt det nemlig. Andre som har fått kontatstøtte denne mnd og har ungen 100% i bgh?? styreren sa til meg at de sendte inn papirer til kommunen om at jeg hadde fått bhg-plass så da regner jeg med at det er nav som har fått beskjed??

Fortsetter under...

Kontantstøtte utbetales til og med måneden etter at barnet har begynt i bhg. Feks begynte dere 1.august, får du kontantstøtte i aug og sept. Var i hvertfall slik før. Utbetalingen starter jo mnd etter at barnet fyller 1 år, og blir da avsluttet tilsvarende en mnd etter bhg start, eller mnd etter barnet fyller 3.

Hmm, ser på nav sine sider at dette nok ikke stemmer helt lenger. Der står det at man maksimalt får utbetalt kontanstøtte for 23 mnd. Det er nå 2år siden jeg fikk kontantstøtte, og jeg fikk t.o.m sept når barna beg i bhg 1. aug. Men da er det vel endringer da.

Gutten min begynte i barnehagen 20.august. Da jeg ga beskjed til NAV om dette, sa hun at siste utbetaling var august måned. Men venninna mi fikk i fjor utbetalt t.o.m september da hennes barn begynte i august. Ikke vet jeg, mulig dette er endret fra i fjor.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...