Gå til innhold

I dag har jeg kjøpt de allerførste ting til babyen :-)

nungo

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 21 nå, og synes vel egentlig det er for tidlig å begynne shoppingen (trenger ikke så mye heller da jeg har det meste fra før). Men de hadde en del gode tilbud på Princess til barn og jeg kjøpte da 2 helsetepper og et sett sengetøy! Det føltes helt rart, og plutselig meget virkelig, å begynne på noe så konkret som å handle inn ting til den lille.

Fortsetter under...

Skifer`n på sniker`n..

Hei hei Nungo:)

Skjønner deg godt jeg,om/når vi lykkes kommer jeg garantert til å kjøpe noe etter ordinær ul allerede jeg,om alt er ok..

Må bare bli gravid først da,kos deg du,med litt småshopping,det er deg vel undt:)

Klem klem

Skifer

Jeg har bestilt vogn og seng, men det har ikke kommet enda.

Her om dagen kom søsteren min på besøk, med sin lille hjerteknuser på 8 mnd. Hun hadde med mye tøy i de minste størrelsene.

Jeg hadde ryddet klart noen hyller i skapet og nå ligger de der, så søte og små - det første tøyet til han i magen.

Det begynner å bli mer og mer virkelig.

Tenkte jeg skulle "spare" litt shopping til de siste 3 ukene før termin, ser for meg at jeg blir litt rastløs når jeg plustelig skal slutte å jobbe. Har jo jobbet fulltid kontinuerlig i 12 år, så det blir vel litt av en overgang.

Jeg er i uke 34 og synes absolutt ikke det er for tidlig å begynne å shoppe litt i uke 21.

For meg som har begynt på nytt etter å ha gitt bort alt av babyutstyr, er det sjokkerende mye som skal handles.

Derfor er jeg veldig glad for at jeg begynte forholdsvis tidlig (kjøpte store ting som vogn og stellebord i uke 24).

Jeg har vært ute i 2 omganger nå etter ferien for å handle babytøy, kluter, m.m. og fortsatt er det MYE som gjenstår.

Jeg har i tillegg en tendens til å føde tidlig (uke 36 og 38 v. tidligere sv.skap), og kraftige kynnere gjør det vanskelig å gå lenge om gangen, så jeg føler absolutt ikke at jeg har god tid.

Man vet aldri hvordan formen kommer til å være i slutten av svangerskapet, og det vil uansett være noen småting som trengs som man kan "spare" på tampen.

Jeg har laget meg en liste hvor jeg krysser ut etterhvert som ting kommer i hus, og på den har jeg ikke kommet halvveis engang...

Lykke til alle flittige redebyggere. Og kos dere!

Du er jo halveis da :-)

Hyggelig å shoppe litt, det blir veldig virkelig når man gjør det.

Skjønner at man ikke vil starte for tidlig, men bør heller ikke vente for lenge. Det er jo endel barn som fødes for tidlig, og man vet ikke om formen til å shoppe er der på slutten heller.

Er selv i uke34 og mangler fremdeles noen ting, men orker ikke så mye lenger. Da er det fint med mann som går på babyshop og nettbutikker.

Det eneste jeg fikk shoppa tidlig var vuggen, og bare fordi jeg fant en billig på nettet. Jeg prøvde å komme i gang med innkjøp mange ganger, men fikk det rett og slett ikke til, det føltes helt absurd å skulle kjøpe babyting igjen. Men det løsnet etter ferien, da ramlet det inn med babytøy fra alle kanter og det var umlulig å ikke forholde seg til det.

Da merket jeg jo at alle turene i butikken uten resultat hadde gjort nytten, vi hadde gjort oss opp mange meninger om hva vi trengte og hva som var unødvendig, og nå noen uker etterpå mangler det ikke så mye, må bare finne en badestamp, og det må da kunne la seg gjøre. Kjenner nå at jeg er glad det ikke gjenstår så mye, bekkenet er ikke i godlage, mye kynnere så jeg orker ikke gå så mye, glad for den vesle bilen nå ja...

Tror det er lurt å få ting unna når man føler for det jeg, det er så deillig å lese at alt går bra med deg Nungo, kos deg med shoppingen du.

Annonse

Jeg er i uke 16, og har også vært en tur på Princess...

Babyen har allerede fått en søt bamse fra sin blivende tante, og stativ med babyleker fra min beste venninne. Og jeg har sittet og strikket i flere uker allerede. Mamma begynte å hekle teppe så og si med en gang hun fikk vite at hun skal bli bestemor for første gang.

Jeg har smugshoppet i flere år, og må jo innrømme at det har blitt noen småting igjen på østaloftet som jeg ikke har gitt vekk til familie og venners babyer. Tok en tur opp og ryddet det ned i forrige uke, og gråt en liten skvett. Tør nesten ikke tro at det er sant at jeg endelig skal bli mamma! Synes det er kjempekoselig at jeg kan begynne å handle litt, og klarer i alle fall ikke å vente til jeg skal ut i permisjon. Men skal prøve å styre meg litt, regner med at det kan dukke opp ganske mye til jul i år.

Jeg er 14 uker og tenkte jeg skulle "feire" de fine resultatene jeg fikk fra genetisk med å kjøpe ett-eller-annet til babyen.

Får se om jeg går forbi noe senere i dag når jeg har vært hos frissan.

Gleder meg veldig til det også forresten, godt å få freshet opp mamman litt også :)

Ikke for tidlig, nei! Kos deg med shoppinga :-)

Hadde nesten gitt bort alt etter barna mine,- de er jo tenåringer nå. Så jeg begynte å handle inn litt da jeg var rundt 20 uker på vei, og det er jeg glad for. Nå er jeg 33 uker på vei og har fått bekkenløsning og betennelse i beina. Da er det ikke like mye kos å gå i butikker lenger....

Annonse

lalinea, hvis du ser til venstre her i, det oransje feltet, finner du "utstyrsguiden". Der finner du lister på det meste som trengs (og også på utstyr som IKKE trengs, he-he). Må selv vurdere hva du føler er nødvendig - og ikke bare "kjekt å ha". Lett å la seg rive med og handle for mye;-)

Men uansett: mange gode tips der som har hjulpet meg litt på vei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...