Gå til innhold

Er hun sulten eller mett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg håper noen kan hjelpe meg med å tolke min ene datters signaler.

Jeg har to måneder gamle tvillinger, født i uke 33 så ammingen kom ikke i gang med det samme. I starten fikk de sonde mens de lå til bryst.Jeg var utålmodig med å få ammingen i gang, så etter et par uker forsøkte jeg med ammeskjold. Det fungerte fint nok, de tok fatt men det endte med redusert produksjon samt at de som regel falt i søvn under måltidet siden de måtte suge hardere. Jeg fikk dem etter et par dager med skriking til å droppe ammeskjold. Amming uten skjold har fungert fint i noen uker og produksjonen har tatt seg opp, men den siste tiden har den ene av dem begynt å "oppføre" seg merkelig om kvelden. Hun ligger hele tiden og søker både når hun er hos meg og hos min kjæreste. Når hun endelig blir lagt til brystet ligger hun å slår hodet mot brystet, spenner kroppen og skriker. Jeg har forskt å rape, bytte bryst,endre ammestilling, sulte henne for å se om hun ikke er sulten men bare har lyst til å sutte, men finner ikke ut av det...

De er begge urolige om kvelden, men søsteren spiser godt.

Begge har mye luft i magen, kan det skyldes dette? Eller er det fordi hun skal jobbe hardere for melken om kvelden? Er hun sulten eller mett - det synes jeg er vanskelig å finne ut av

Jeg begynner å bli trett av dette, jeg sitter med brystene ute fra ca 18.00 til midnatt hver kveld.

Håper noen har en tilbakemelding på dette!

Kristin

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kanskje en liten trøst at de med en unge gjerne sitter med puppen ute hele kvelden også… Hvordan er det med våte bleier og vektoppgang hos de begge? Kan du fortelle litt om det? Gul avføring?

Skrevet

Joda, jeg er heldigvis ikke den eneste;-)

Hun tisser godt, men har ikke hatt avføring på en uke. Tidligere hadde hun små avføringer flere ganger daglig. Hun har ikke lagt på seg som hun skulle, ca 100 gr på en uke. Det er visstnok ikke nok. Fikk beskjed om å veie henne før og etter hun har spist. Hun spiser nemlig aldri mer enn 6-7 minutter på dagen. På 6-7 minutter fikk hun i seg ca 30 gr.(Hun ble veid etter amming fire ganger i løpet av en dag, og vekten viste ca 30 gr ved hver veining).Det er jo ikke noe problem at hun tar så lite av gangen, men da skal hun jo også spise oftere...

Om kvelden ligger hun ikke så lenge, det er da hun begynner å oppføre seg merkelig..

Søsteren er det ikke noen problem med - hun er heller grådig og spiser av hjertens lyst!

Skrevet

Det var ikke mye nei. Spiser barna samtidig? Har du mer i den ene enn den andre puppen? 30g er ikke mye om hun ikke er veldig liten, hun skal ha 150ml per kg kroppsvekt (hvor mye veier de nå?) per døgn. Pumper du?

Egentlig er det lettere om du kunne skrive meg en pm og gi meg adressa di, så kan jeg sette meg i ro og mak med ammehjelperhatten på og vi kan finne ut av dette på email sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...