Gå til innhold

Vært på kontroll i dag

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er akkurat 29 uker i dag og alt ser fint ut.

Symfysemålet ligger midt på den røde streken på arket.

Alltid veldig hyggelig å høre den lille hjertet der inne banke, blir rørt.

Har til nå lagt på meg 7,5 kilo.

Fortalte jordmor at jeg planla å være med jobben på studietur til Barcelona om 3 uker, hun virket litt skeptisk, men jeg er jo i topp form og kan ikke helt se at det er noe problem. Jeg kommer selvsagt til å ta det med ro ved behov og jeg overlater vindrikking og eventuelle sene kvelder til kollegaene mine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint :-) Alltid kjekt og beroligende når alt er som det skal være.

Om du føler deg i god form, tenker jeg det skal gå veldig greit å dra på studietur til Barcelona - så lenge du tar hensyn til deg selv. I mitt første svangerskap reiste jeg en god del med jobben, også over flere dager, helt hen i uke 36, og det var ikke noe problem. Men det er klart - du må alltid kjenne etter dagsformen og som sagt ta hensy til deg selv.

Skrevet

Så fint!

Tror du kan reise til Barcelona med god samvittighet, kjøp deg støttestrømper på apoteket til flyturen og drikk mye vann.

Skrevet

Så fint at alt er er bra med dere:-)

Skulle ikke tro at det var noe problem og reise til Barcelona når du er i god form og tar dine forholdsregler. Men du bør skjekker med flyselskapet, det er ikke alle som vil ha med gravide som har kommet så langt.

Skrevet

Så bra at alt står bra til.

Tror det også kan være lurt å sjekke med forsikringsselskapet vedr. reiseforsikringen også. Vet at en venninne av meg styra noe ang. dette når hun gikk gravid.

Uansett - god tur og kos deg.

Selv er jeg fortsatt plaget med kvalmen - dog mest på ettermiddag og kveld. Slitsomt - er helt ferdig når kvelden kommer.

Vi sees!

Klem fra

Skrevet

Er i uke 32/33 under reisen.

Flyselskapet (Sterling) vi skal reise med har ingen spesielle krav når det er mer enn 4 uker til termin og jeg tar med erklæring på termin fra jordmor.

I reiseforsikringen min står det at den ikke dekker "svangerskap etter utløpet av 36.uke eller frivillig svangerskapsavbrytelse", så det burde være i orden. Og støttestrømper har jeg liggende.

Da gjenstår det bare å se an formen.

Skrevet

Flott at alt står bra til, det er så deilig å høre det lille hjertet banke friskt og raskt. Disse jordmødrene/legene er oppdratt til å være skeptiske til at vi vil ut på tur, de skal jo ha sitt på det rene.

Flyturen er jo ikke så lang, og Barcelona på denne årstiden er jo helt uproblematisk. Var i Spania og i Madrid i uke 29-32, det gikk helt fint selv om gradestokken krøp mot 40 grader i skyggen.

Skrevet

Hei,

Gratulerer til god helse og at alt er fint!

Er selv i uke 32 og sliten, men mitt förrige svangerskap var helt topp og jeg vaer sterkere og raskere enn noensinne. Så, hvis du er i god form så er der vel ikke noen problemer med reise til Barcelona. Men ta godt vaere på deg, pass på maten litt. Ikke noen upasteurisert spanske oster f.eks. Jeg ville også ta med "Alcogel" eller annen typ av desinfiseringsmiddel for hendene. Veldig grei å bare ta på hendene inemellom, för man spiser. Men alt dette vet du jo allerede sikkert...

Så nyt reisen og ha det godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...