Gå til innhold

Valgets kval...OTH eller teutonia mistral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker ikke helt at barnet bare kan sitte fremover vendt i OTH, men det kan jo henne noen barn trivest med dette da? Det er hvertfall OTH som er best å trille.

Noen som kan hjelpe til å gjøre valget lettere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er sportsvogn du skal ha ville jeg gått for oth. Når barnet er 8-10 mnd + så kan de godt sitte framover. Vet ikke om mange som ikke liker det (av barna altså).

Hvis du skal ha den til baby ville jeg valgt mistral og evt. heller byttet den i en oth når barnet blir eldre. Er en periode der barnet vokser ut av bagen, men fremdeles er så små at det ikke er ok å ha dem vendt fra seg

Skrevet

Brum brum.. jeg har begge to :-) De er vel hhv den beste 4-hjulingen og den beste 3-hjulingen syns nå hvertfall jeg (har hatt et par stk før...)

Hadde begge til forrige barn og brukte stort sett Mistralen frem til hun var rundt året, så etter det har jeg nesten ikke brukt den. OTH er fantastisk til litt større barn. Får et nytt barn nå, vurderte å selge Mistralen, men beholder den da den er veldig fin med bag og med liggeforlenger i den perioden hvor OTH'en ikke strekker så bra til, fra ca 5 mnd til rundt året. Mistralen er også veldig lun og fin til høst/vinterbabyer. Men trillekomforten kan overholde ikke sammenlignes altså. OTH er uslåelig på trillekomfort!! Det er jo gode bruktpriser så hva med en Mistral først så en OTH etterpå?

Skrevet

Har bare hatt OTH av de du nevner, og den liker vi kjempegodt!! Men det er kanskje en overgangsperiode der hvor den ikke er helt optimal, når baby er for stor for bagen, da er sportsvogna litt lite lun.. Hadde ikke problem sist for da hadde jeg ei lita snulle som brukte bag til 7-8 mnd. Denne gangen har jeg en stor plugg, han vil nok vokse ut av bagen før vinteren. Men jeg har tenkt å bruke den likevel, med dunpose i så blir den vel lun nok.

Skrevet

Hadde mistral fra nyfødt til hun var 14 mnd, da solgte jeg og kjøpte OTH. Ville ikke brukt OTH som sportsvogn til en baby siden du ikke kan se barnet når du triller. OTH er heller ikke lun nok til en liten baby i sportsvogn.

Jeg ville gjort enten:

1. Kjøpt en mistral og brukt til baby er rundt 1 år og så kjøpt OTH.

2. Kjøpt OTH med bag og brukt frem til baby vokser ut av bag, så kjøpt en pent brukt billig mistral eller annen vogn hvor du kan se barnet og bruke frem til rundt 1 år og så ta i bruk OTH igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...