Gå til innhold

Noen med erfaring med Menopur ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ba sykehuset om å få bytte til annen medisin

denne gangen,så nå får jeg etter eget ønske

menopur i stedet for gonal.

En vesentlig forskjell er jo at disse må man blande selv,

men det gjør ingen ting når jeg har lest artikler som tyder på

at de kan gi bedre resultater også .. :o).

Det jeg lurer på er blandingsforholdene.I brevet i fra st.olav

står det maks 3 ampuller pr.1 glass veske,men leste på ønske-barn

at de på riksen hadde maks 4 ampuller på 1 glass veske.

Siden hver ampulle er 75ie,og jeg skal ha maks dose på 450ie,ser

jeg plutselig for meg mye veske her....og stooooooooooore sprøyter . :o)

Noen med erfaring ?

Klem fra

Fortsetter under...

Skrevet

Heia.

Jeg har brukt Menopur tidligere, men i mindre doser. I Felleskatalogen står det at man kan bruke 1 ml væske til inntil tre glass Menopur. Du skal jo ha seks glass per dose. Dermed må du jo uansett bruke 2 ml væske. Jeg ville ha blandet tre glass i èn sprøyte og tre glass i en annen, slik at jeg fikk to sprøyter med 1 ml i hver. På den måten blir det to stikk per dose, men mindre å sprøyte inn på samme plass.

Håper forklaringa mi var forståelig... Lykke til!

Skrevet

Var slik jeg tenkte det også tromsøjenta,

men godt å dele tankene med noen...

For en føler av og til at man blir svært usikker på

om man tenker riktig...:o)

Kan jeg spørre om din erfaring med menopur kontra andre medisiner?

Eller har du kanskje kun brukt menopur?

Hilsen

Skrevet

Hei Vilsågjerne!

Du skal nok se at Menopur gjør susen. For meg var det iallefall magisk medisin. Jeg skulle egentlig ta 150 ml om dagen, men siden jeg er så klønete klarte jeg å få i meg kun 75 ml. Det var nær ved å gå i vasken hele opplegget, men så ble det kanonresultat alikevell!

Så jeg krysser mine fingre for at du nå er på rett vei med rett medisin.

Sprøytene er ikke noe å være redd for. De er så søte atte, litt skummelt første gang som alt annet, men raskt ble det dagens høydepunkt og jeg synes det var riktig så koselig å gjøre det.

Klemmer

Skrevet

*smiler*

Du får nå sagt det millerine.

Det at sprøytene er søte,får du meg bare ikke til å tro...*smiler*

Men jeg lider ikke av sprøyteskrekk heldigvis,så om det er noe som skal bekymre meg med dette så må det være at jeg må knekke så mange kanyler for hver gang,og trolig stikke to ganger hver dag....

Men det skal nok gå fint,og om bonusen er å lykkes så er det jo verdt det.

Jeg er spent på medisn-bytte,og hadde håpet å høre litt om andres erfaringer vedrørene dette :o)

Skrevet

Jeg har brukt puregon hele tiden, men forrige gang, og forsøket nå, sper jeg på med 75IE menopur i tillegg. Sist fikk jeg ut mange flere egg. I dette forsøket gjenstår det å se....uttak i morgen. Men selv om antallet steg, steg ikke kvaliteten..bare halvparten var "modne". Aner ikke om menopur har noe med noe av dette å gjøre, men det er mine erfaringer:-)

Annonse

Skrevet

Hei Lita 78 .

Så spennende med uttak i morgen !

Jeg håper du får ett greit uttak,og en god høsting.

Man reagerer vel forskjellig på medisiner,men litt ok å høre

forskjellige erfaringer.Da er man bedre forberedt.Fikk ut 7 egg

sist med gonal-f jeg,ett inn og to på frys.Kvaliteten var bra,men jeg responderte dårlig på medisinen og måtte derfor stikke lenge.Derfor

ønsket jeg å prøve noe annet,i fall det kanskje bare er det som skal til...

Litt redd for å bare skli gjennom tre forsøk uten noe rom for nytenkning liksom....

Krysser fingrene for deg i morgen,og håper du stikker innom med gode nyheter!

Klem fra

Skrevet

Jeg bruker menopur og stor dose, 5 amuller. Jeg blander alt med en vann, også tilsetter jeg mere vann til det ikke er grumsete. Det skulle gjerne være nok vann = 1 1/2 vann, ca.

jeg startet ut med 2 runder gonal-f, men kvaliteten ble så dårlig på eggene at de knuste under opprensningen til icsi. Det er mye styr med denne blandingen, men alt går :o)

Skrevet

Hei snooopi :o)

Jeg har også tro på at det skal funke fint når man

kommer inn i det med blandingen.

Leste noen artikler på ønskebarn om bruk av menopur kontra

puregon/gonal-f.Det gjorde at jeg ønsket medisin bytte for å se

om det kunne ha noe for seg for meg også. :o)

Som du sier snooopi-ALT GÅR !

Klem fra

Skrevet

Hei igjen:-)

Jeg har brukt Menopur ved to kontrollerte stimuleringer og ved det første IVF/ICSI. Har brukt Puregon ved en kontrollert stimulering og andre IVF/ICSI. Siste IVF/ICSI brukte jeg Gonal-F.

Mitt "problem" har vært at jeg er så utrolig lett-stimulert... Er jo egentlig glad for det, men det har gjort at det har utviklet seg litt mange egg.

Den beste befruktninga og utviklinga av egg (det ene egget som ville utvikle seg) var ved første forsøk da jeg brukte Menopur. Legene her i Tromsø ville derfor bruke det ved et evt neste forsøk.

Det var også ved det første forsøket jeg hadde mest ubehag (egentlig mest etter uttak), men jeg tror det heller skyldes mange egg (21) enn selve medisinen. Mulig jeg tok lettere til tårene da enn de andre forsøkene, men det kan jo også skyldes større dose.

Jeg har vel ikke hatt spesielt mange bivirkninger av sprøytene, så kan ikke si at den ene medisinen var bedre eller verre en den andre pga det. Men som sagt var resultatet best ved det forsøket der jeg brukte Menopur og til sist er det jo det som betyr noe.

For meg var ikke blandinga eller stikkinga noe problem i det hele tatt. Jeg er sykepleier helt uten sprøyteskrekk, da. Bruksanvisninga som følger med er god. Tror ikke det burde bli noe problem. Jeg er litt som en av de andre her. Synes nesten det var et lite høydepunkt når jeg skulle blande og sette sprøyte på meg selv. Rare gleder..;-)

Klem fra

Skrevet

Jeg har hatt god effekt av Menopur i forhold til Puregon.

Færre, men bedre egg!

Skrevet

Jeg har også prøvd Menopure og er veldig fornøyd ift. lang tid med nesespray. Alt gikk så fort denne gangen. Det eneste ulempen er at legene nå ikke har kontroll på kroppen, siden medisinene nå ikke styres gjennom hypofysen. Så du må være innstilt på flere legebesøk for å sjekke utvikling på eggene. :=)

Sprøytene blir man fort vant til, så det går sikkert greit.

Jeg fikk ut 11 egg ved siste uttak, og det er ikke verst i min alder ;)

Skrevet

Det var gode nyheter emma07.

Færre men bedre egg må jo sies å være bra :o)

Apriljente 66-du er jo skikkelig verpehøne på menopur.

11 egg er jo ett flott antall.

Selv har jeg god tro på at medisinbytte skal bli spennende.

Det med flere legebesøk har jeg ikke hørt noe om,men man får ta

det som det kommer.Er jo lenge siden man kom over den sperren det

var å klatre opp i den stolen...Blygselen må man liksom bare pent legge

av seg i dette gamet her :o)

Hilsen

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...