Gå til innhold

Hvor mange forsøk før dere gir opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen - klarer ikke helt å forlate denne siden. Etter 4 negative forsøk har vi tenkt å satse på adopsjon - men tenker alikevel. Skal jeg prøve igjen om en stund da? Orker ikke tanken på det nå- for jeg er så sliten....men evnt. senere?

Hvor mange forsøk har dere tenkt å gå igjennom før dere evnt. gir dere?

Fortsetter under...

Skrevet

Her er det kroppen min som evt sier stopp.

Skal i gang med forsøk nummer 2 nå.

Skjønner deg veldig godt,det er vanskelig å gi

slipp på den tanken om å selv bli mamma...

Selv om adopsjon er ett like godt alternativ...

Klem fra

Skrevet

Hei Tinna,

synd at forsøket ditt ikke ble vellykket denne gangen heller.

Vi har hatt 4 forsøk nå, men har ikke tenkt å gi opp. 41 år og eggkvaliteten er god, så jeg sier som "vilsågjerne" at det er kroppen som evt sier stopp. Av og til tenker jeg på alt vi putter i oss av hormoner og dritt, og det siste året har det vært veldig intenst for meg med doble doser osv..... men skyver tankene fra meg. Vet alt for lite om bivirnkningene. Er det fortsatt slik at man ikke kan være prøverørskandidat når man søker om adopsjon?

Håper dere finner ut av det. En liten kina jente høres jo utrolig koslig ut :)

Lykke til.

Skrevet

Oj - jeg beundrer deg virkelig. Er du ikke sliten? jeg har hatt mine 4 forsøk i løpet av 1 års tid nå og merker det tar på kroppen. Ikke hormonene, for det tålte jeg helt fint. Men psykisk. Hadde 3 forsøk på Ullevål og 1 på Nordica i Danmark. Hvor hører du til?

Det som egentlig ligger i bakhodet mitt er at vi har en felles sønn fra før og jeg ble naturlig gravid våren i fjor - men mistet. Så jeg vet det er mulig! Hvis det blir flere forsøk - vil jeg vente til våren. Roe kroppen, få tankene over på noe annet.....

Man skal vel egentlig ikke kjøre parallelt med IVF og adopsjon, men hvem bør vite det? Hvis man skulle være så heldig å bli gravid (naturlig eller med IVF) så må man bare fryse prosessen man er i.

Fortell litt om det du er oppi....

Skrevet

Jeg har hatt 4 forsøk på 1,5 år. Har tålt hormonene bra og det som er rart er at etter hver nedtur ser jeg fort lyset mot neste forsøk. Legene er så fornøyd med eggkvalitet og slimhinne at det er jo en fryd i min alder. Hvorfor egget ikke fester seg har jeg ikke svar på. Jeg hører til privatklinikk, Aleris. Det blir ganske dyrt etterhvert men vi har tenkt å satse på at det blir et vellykket resultat til slutt. Jeg hadde jo maks "uflaks" da jeg ble gravid på første forsøk i februar i fjor , og barnet hadde downs s, og vi valgte frivillig abort.

Det har skjedd mye på kort tid for deg. Det er kanskje på tide med en pause nå. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men det høres ut som du har sjanse til å få barn selv. Har du prøvd akupunktur e.l. f.eks. fotsone. De hjelper kroppen igang igjen, og "restarter" slitne organer (kropp). Kan anbefales!

Jeg vet ikke helt utfallet på mitt fryseforsøk av 20.6 men jeg har en dårlig følelse da jeg merket at kroppen falt lit sammen i går kveld. Brystene ble nesten ikke ømme lengre og magen er mindre. Samme som skjedde i sommer ved neg resultat

Skrevet

Uffda- så uflaks for dere med 1. forsøk. Er det ikke typisk?

Skulle gjerne vist jeg også hvorfor eggene ikke vil feste seg. Alt annet i forkant av forsøkene ser helt supert ut. Jeg er 35 år.

Har du først hatt 3 offentlige forsøk - og nå pakke med 3 i det private? Jeg prøvde akupunktur i 2 mnd før det siste forsøket samt levde sunt og godt, men til ingen nytte. Jeg skal ta en hvilepause nå og "glemme" hele greia, så får jeg sa hvilken stemning jeg er i over nyttår. Lykke til med deg! Håper du tror feil ang forsøket du er i nå.......

Annonse

Skrevet

Vi føler at vi har prøvd mye, og er derfor innstilt på å gi opp prøvinge snart og gå for adopsjon. Hadde jeg hatt barn fra før ville jeg nok gitt meg for lenge siden, men dette intense ønske om å få lov til å gå gravid og føde bare én gang har holdt motet oppe...

Etter 5 Pergokurer, 3 insemineringer, 1 avbrutt IVF og 3 mislykka ICSI gjenstår bare triumfetappen (?) i utlandet igjen. Alt må jo prøves, ikke sant? Men jeg gikk på første Pergo-kur allerede i nov. 2004, så det har vært tre intese år.

Tina: Hvordan opplevde du forsøket ved Nordica? Kunne de si noe mer om sjansene deres for å lykkes enn Ullevål? Fikk du tilbud om å bruke spindel-mikroskopet og hatching?

Klem

Skrevet

Etter flere forsøk, hvor de 3 siste endte med ma og utskrapning på 1 1/2 år er jeg slett ikke klar for å gi meg. Jeg gir meg når vi har lykkes eller jeg kommer inn i overgangsaldern! Jeg er overbevist om at vi skal klare det, så jeg er nettopp gått igang med lang behandling igjen.

Skrevet

Jeg fortsetter til det blir barn av det. Nå er det bare pengene som styrer hvor ofte jeg får tatt nytt forsøk. Adopsjonbyråene tar ikke mot flere søknader fra single så derfor har jeg ikke den muligheten.

Skrevet

Vi skal igang snart (haaper aa starte med medisiner til hoesten) og haaper saa klart at vi lykkes paa foerste forsoek, men om det ikke gaar saa kommer vi nok til aa gjoere som andre her..Holde paa til kroppen sier slutt, evt til oekonomien ikke taaler det lengre..

Skrevet

Hei!

Jeg/vi har hatt 1.icsi, 2 avbrutte frys og 3 frys som har blitt gjennomført. Jeg er 23 år og han er 30 år. Så alderen taler for oss, og jeg er nå gravid med termin 14.12!

Veien frem mot graviditeten har vært tøff og vanskelig psykisk for oss begge. Pluss at jeg reagerte veldig på progynovaen ved fryseforsøkene, ble kvalm og mista matlysten. Pluss at medisinene ikke hadde den virkningen på meg som de skulle. Fikk til slutt krangla oss til et forsøk i naturlig syklus, og på det satt det.

Men vi hadde sagt til oss selv at dersom jeg ikke hadde blitt gravid på de eggene vi har på frys så gir vi opp. Da adopterer vi heller. Og jeg tror at neste unge blir adoptert fra afrika. Tror ikke at vi prøver oss på noen flere hormonkurer verken jeg eller han.

Jeg tror det er viktig å snakke sammen og hvor langt en ønsker å holde på, bli enige om veien videre. Enten den er sånn eller sånn. For noen er det rett å stoppe etter få forsøk, andre kan nok holde på lenger. Mens andre igjen hopper rett på adopsjon. Det er et valg. Men snakk sammen om valget og bli trygge på det valget dere tar!

Lykke til!

Skrevet

Vi har hatt 8 forsøk med 7 innsettinger, men ikke klar for å gi opp ennå.

Vi holder opp når kropp og psyke sier stopp.

Planlegger å kjøpe en tre-pakk nå i det private, så får vi se etter det.

Hvis vi ikke blir gravide på de forsøkene så kanskje vurdere adopsjon.

Klarer ikke stoppe uten å være 100% sikker på at det valget er riktig.

Lykke til videre:-))

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Vi er igang med 2 IVF nå. Hatt 1 IVF og 1 fryseforsøk.

Dette blri det siste forsøket for oss evt med fryseforsøk.

Jeg får såpass mye bivirkninger så jeg orker ikke flere enn det vi er igang med. I tillegg har jeg hatt 3 SA tidligere samt 1 kjemisk.

Vi har satt oss inn i adopsjonsprosessen og hopper på den dersom vi ikke lykkes med dette forsøket med evt frys.

Angående dette med å gjennomføre IVF samtidig med adopsjonsprosessen så vil jeg kommentere dette litt.

For det første synes jeg det er dårlig gjort ovenfor alle de andre som forholder seg til regelverket og venter med adopsjonsprosessen til de er ferdige med IVF!

Det andre er at dersom dere blir tatt i å "jukse" dere til adopsjon når dere ifølge regelverket ikke har lov til dette, blir dere satt helt tilbake i venteliste osv... Ikke helt sikker på om det er flere ulemper med det, men jeg ville ikke tatt sjansen i alle fall!

Håper dere klarer å bestemme dere og at dere føler dere tar det riktige valget, det er jo det som er viktigst!

Lykke til!

Annonse

Skrevet

Hei Collargol. Vi startet med adopsjonsprosessen i våres da jeg sto igjen med 1 forsøk. Barnevernet har vært informert om dette hele veien og det har også Bufetat. Det de vil vite for godkjenningen er om dette er avsluttet eller om vi fortsatt holder på. Blir jeg gravid - fryser de hele prosessen inntil videre. De gjør oss imidlertid oppmerksomme på at vi skal være ferdige med selve "sørgeprosessen" ved at vi ikke lykkes med IVF. Vi ønsker selvsagt å adoptere uansett, hvis det skulle vise seg at jeg blir gravid igjen....men da havner vi selvsagt bakerst i køen.

Skrevet

Sier som Chaiemae , vi holder på helt til det kommer et barn ut av det.

Skrevet

Hei Tinna,

betyr det at dere er "låst" til en adopsjon senere hvis dere evt. blir gravide på egen hånd? Hva om du fikk tvillinger, ville du fortsatt adoptert?

Mange spørsmål her på mårraskvisten ;). Ha en fin dag!

Skrevet

Hei Snøfilla. Jeg fikk både spindelmikroskop og Hatching. Eggene ble dyrket til blastocyst og jeg fikk 2 stk tilbake. Hadde veldig stor tro på at dette skulle fungere så derfor ble nedturen ekstra stor da det ble negativt. Nordica er flinke, men savnet kanskje litt mer personlig oppfølging. At noen kunne fortelle meg litt mere om sjansene mine osv....Men jeg pratet med Lindenberg i tlf etter resultatet, for jeg var dypt nede. Det var godt å få pratet ut med han og høre hans mening.

Problemet vårt er at eggene sakker akterut i utvikling på dag 5....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...