3.gullet Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Vi holder på og skal pusse opp her og i går kom mann min hjem med maske jeg kunne bruke hvis vi skulle pusse på noe så skal han male, men lurte på om de maskene kan brukes når man maler også. Det er en 3M maske med en liten slik firkantventil på foran, under på den så står det 8822 og EN149:2001 FFP2 Noen som har kjøpt maske man kan male med og vet om denne er ganske lik og at den kan brukes?
bellanoor Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 De maskene beskytter bare mot partikler, ikke gasser, så det beskytter ikke mot malingsdamp. Skal du ha maske som beskytter mot gasser, må du ha en med kullfilter, de begynner vel på 600 kr eller noe... kanskje bedre å la mannen stå for all malingen? hilsen malerinnen.
3.gullet Skrevet 29. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2007 Takk for svar, da skal nok han få stå for malingen her.
Sjokoladebananer Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 Vi skal også pusse opp et rom snart, så nå ringte jeg akkurat til en lokal malerbutikk her. De hadde en type kullfiltermaske som visstnok skulle være bra til ca 300,-. Drar og ser på den. Virker den bra, så prøver jeg den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå