Gå til innhold

Var hos legen i går,...


Trultemor til 2 1/2

Anbefalte innlegg

 

for det første husket han ikke at jeg hadde vært der for 3 uker siden, han husket heller ikke om den tøffe slutten jeg hadde på svangerskapet sist gang. Grunnet den skal jeg nemlig følges grundig opp ved denne graviditeten. Hvetfall jeg var der for 3 uker siden, da var jeg 7 uker på vei ifølge beregningene hans, og mine ifølge siste mens. Men, da jeg kom i går, mente han nok en gang at jeg var 7 uker på vei...Har jeg stått stille i 3 uker da eller? Den lille i magen hadde jo armer og bein, hjertet banket som bare rakkern, og var 19mm lang?? Helloo.. Jeg måtte hjem å sammenligne med ul bilder av min førstefødte, og da han var 7 uker så du jo såvidt noen ting. Blir frusrert, og føler jeg må finne meg en ny lege som følger med i timen..

 

Er det noen som har vært med på noe lignenede...??? Lege å anbefale i Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres frustrerende ut! Jeg var på UL når jeg var 6+6 og da kunne man bare se en slags peanøtt med tikkende hjerte. Umulig å se armer, bein, hode osv.

 

Er legen din gammel? Høres ut som han roter litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Han roter skikkelig. han har jobbet som gynokolog i 30 år ja så begynner vel å rynge på siste verset...ihvertfall ifølge meg. Jeg ble veldg frustrert i går,men følger heller min egen beregning og mål her inne og på babyverden. Så regner med at det er ca 10 uker enda....!! Skal alikevel dobbelt sjekke men en annen lege....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BEKLAGER AT DIN LEGE ER SAA DAARLIG. DU MAA FAA SKIKKELIG OPPFOELGING, SAA JEG HAAPER DU KAN BYTTE LEGE.

LEGEN MIN OGSAA ER EN IDIOT. VAR DER IGAAR OG HAN SA TING SOM "JA. JEG VET VIRKELIG IKKE OM DETTE KOMMER TIL AA GAA BRA". HALLOOO! MAN SIER IKKE SAANT TIL EN GRAVID KVINNE, HAN VET AT JEG AHR MISTA 2 GANGER FOER, SENEST I JUNI. HVIS IKKE JEG HADDE VAERT PAA ULTRALYD DAGEN FOER OG SETT AT ALT VAR BRA, HADDE JEG JO VAERT KJEMPESTRESSA. HAN VAR OVERASKET DA JEG SA DET OM ULTRALYDEN. HAN TRODDE IKKE AT MAN KUNNE SE NOE ENNAA. BABYEN MIN MAALER 27MM NAA. DA SKJOENTE JEG AT JEG VET MER ENN LEGEN OG SKAL BYTTE.

 

HAAPER DU FINNER NOEN SOM KAN GI DEG SKIKKELIG HJELP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Tuller du..... noen leger burde virkelig sette seg på skolebenken igjen føler jeg, og noen burde også virkelig lære seg , "hvordan snakke med mennesker..... Blir så irritert...går jo ikke an å holde på som disse 2.. man sier jo ikke til en gravid at dette tror ikke går bra..merker jeg koker litt her nå ;) Er jo veldig bra at du hadde vært på sjekk dagen før da, og sett den lille. Det hjelper stort å se,... mener det burde være slike sjekker oftere på sykehuset ikke bare i uke 18/19.

Jeg er på stor jakt etter ny lege...

 

Ønsker deg lykke til videre

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm så rart. jeg var også påUL i går, og så en sprellende baby.jeg fikk ikke sett hjertet og det angrer jeg skikkelig på nå, men hun sa det var god hjerteaktivitet, så da får jeg stole på det. meeen over til saken, jeg trodde jeg var 11+6 når jeg var der, men min spire var 45mm. som tilsa uke 8+5 for meg, så det ville jo da si jeg er 10+5 da istede for???for jeg går utifra at hun regner fosterets alder og jeg regner menstermin. dette er jo helt ufattelig vanskelig og forstå, tester man positivt nesten før man har rukket og bli gravid da eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På UL bildet mitt står det at CRL er 37.5mm og at jeg er 11uker+1dag(dette sa legen også) skjønner ikke at din kan være 45mm og 8+5 da!?

Mystisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det tilsvarte at DU var 9+1, men jeg snakker om at spiren var 8+5. det var isåfall det legen sa til meg at spiren var 4.5 cm som tilsvarte at den var 8+5 uker. den ligger jo to uker etter meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...