Gå til innhold

Mega-rart navn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, drev litt sånn lettere slekts-forskning her for en stund tilbake... Søkte bakover i tiden i min fars familie/slekt... Så kom jeg over ett rart navn som flere av mennene hadde (2 grand-onkler, min oldefar og tipp-oldefar). Dette navnet så ut til å være ett mellomnavn, de het alle noe annet før dette navnet.

Navnet jeg snakker om er Susamel... er det noen som har hørt dette i faktisk bruk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En sjekk på SSB viser at:

Du søkte på etternavnet: Susamel

Det er 3, 2, 1 eller 0 som har Susamel som etternavn.

Du søkte på kvinnenavnet: Susamel

Det er 3, 2, 1 eller 0 kvinner som har Susamel som første fornavn.

Du søkte på mannsnavnet: Susamel

Det er 3, 2, 1 eller 0 menn som har Susamel som første fornavn.

Navnet er med andre ord utdød med 99 % sannsynlighet.... Noen gamle slektninger su kan spørre?

Skrevet

Er desverre ikke noen jeg kan spørre, spurte moren min da, og hun mente ingen av de hun har truffet fra min fars familie har hatt dette navnet.... Farfar og farmor er vel de som kunne ha vist, men de er desverre borte for mange år siden.

Tror kanskje ikke helt jeg kommer til å bruke navnet, men det har nå hengt seg litt opp i hodet mitt, tenkte i såfall som ett mellomnavn...

Er nok ingen som heter Susamel lenger.

hilsen Hi

Skrevet

er mange rare, gamle navn. oldefaren min het Peder Bostinius.. Peder er ett vakkert navn, men Bostinius..?

synes forøvrig at Eliseus, også ett gammelt navn er så pent.. har sikkert noe med at jeg kjenner en som heter det som er så god.. han er oppkalt etter begge oldeforeldre.

Skrevet

Jeg kjenner en gammel dame som heter Hansina. Min bestemors tante het Alida, det synes jeg er et nydelig navn.

Skrevet

Min oldemor het Serena. Synes det er et nydelig navn, men kanskje litt for uvant til at jeg tør å bruke det selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...