Gå til innhold

Når går dere til legen???


shine1978

Anbefalte innlegg

Ringte legen i dag, og jeg fikk ikke komme før mellom uke 10 og 12. Er det ikke litt seint? Er det ikke bra å få komme til legen for å få bekreftet at man er gravid?? Hva gjør dere andre?

 

hadde siste mens 25.07.07, og er da 4+6 (tror jeg, er man ikke da på vei inn i uke 6 egentlig?)

 

ble mange spørsmål her, men er jo så usikkert.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke bestilt time hos lege enda- er 7 uker nå. Har funnet ut det er like greit å vente med å få legetime rundt uke 10-12. Hørt snakk om at det er liten vits å gå før dersom det ikke er noe spesielt..

Det sies jo at hjemmetestene er like sikre som de som taes hos legen, så om hjemmetest var positiv er du nok gravid:)

Men dersom du vil ha det bekreftet er det jo bare å ta med en urinprøve til laboratoriet hos legen, så sjekker de det- det gjorde jeg gikk med mine to første:)

 

4+6 vil vel si at du da er i uke 5 i morgen og går inn i din uke 6 fredag- dersom jeg ikke har missforstått... hmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var til legen første gang på mandag, då var eg nesten 9 veker å vei. Det blei ikkje bekrefta hos legen at eg er gravid, for ho sa at dersom testen eg hadde tatt heime var positiv så var det sikkert nok. Fylte berre ut helsekorst og fikk litt info...så det er nok ikkje så viktig å komme til legen før den tida du har fått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen nå på fredag,da er jeg 10+1.

Har allerede vært på tidlig ul pga pcos og komplisert svangerskap sist.Så nå gleder jeg meg til å få bøkene og papirene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg skal til legen på fredag, er 6+4 da. da eg ringte sa de at det var litt tidlig. men eg fikk nå komme inn for det. blir vel bare blodprøver og tisseprøver og utfylling av helsekortet=).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eg har akkurat funne ut at eg e gravid.. på testen sto da at me sku kontakta lege med ein gang for å få en best mulig oppfølling.. eg ska ringa legen på mandag, då e eg i uke 6 =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bor i Oslo er det vanskelig å få fødeplass på det sykehuset man ønsker hvis man ikke er tidlig ute. Senest uke 7, mener jeg- hvis du vil føde på RH eller Ullevål. Og jeg snakker av erfaring, hehe. Men ellers en gang før uke 12:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har ringt legen også, men det er for at jeg vil de skal sjekke at testen er rett og at jeg er gravid.. Er fryktelig usikker, men etter pos test, kjenner jeg at jubelen er sluppet litt løs... Så jeg skal ned på mandag eller tirsdag, kunne ta den dagen som passet best for meg. Etter det bli det vel ikke før mellom uke ti og tolv nei.. Det var det jeg fikk beskjed om i forrige sv.skap i hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det tydligvis store forskjeller på legene, jeg tenkte som deg og bestillt umiddelbart en legetime etter at jeg hadde tatt 3 tester hjemme over 3 dager som alle slo pos ut... :-)

Var da 4 uker på vei og ble tatt vedlig godt imot, tok gyn.undersøkelse, blodprøver osv, og legen min ville ha meg inn igjen om 3 uker, altså når jeg er 7 uker på vei. Føler det er veldig betryggende å gå til legen tidlig, spes når man venter førstemann.... fikk heller ingen tilbakemld på at jeg kom for tidlig, snarere tvert imot!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk først kontroll når jeg er 12 uker på vei,men legesekretæren syntes det var lenge å vente siden jeg har mista før. Så nå skal jeg når jeg er litt over 8 uker..altså neste uke..jeeej!:) har tidligere gitt urinprøve til "damene i skranken" for graviditetstest..og jammen var jeg ikke gravid på den prøven og<;) skal i tillegg på tidlig UL etterhvert pga sa-en i nov..:) legen vil roe meg litt,tror jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fant ut at jeg var gravid da jeg var 3+5.

Bestilte ikke time før i forrige uke.

Fikk time til onsdagen, da er jeg 8+4! :o)

 

Ho jeg snakka med på tlf spurte ikke engang om jeg visste ca hvor langt jeg var på vei eller noe! Men men..

Det er jo vanlig med kontroll mellom uke 8 og 12, så jeg faller jo innafor "normalen" da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man får inn til legen om man ikke helt vet hvor langt man er på vei!

Men hjemmetestene er like sikre som testen du tar til legen, er hormonnivået som måles i begge tilfellene.

Jeg dro ikke til legen før første svangersskapskontroll i uke11:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...