Gå til innhold

Æsj, skal til jordmor, har glemt å kjøpe urinprøveglass.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort det før?

Kan jeg be om å få ta en urinprøve der oppe tro?

Verste jeg vet når ting ikke er i orden, pyton!

Fortsetter under...

Skrevet

du SKAL jo ha av morgenurinen, den første når du står opp. Da er det ingen grunn til å vente til du kommer dit. Ta et olivenglass og kok, eller krydderglass...... tiss med en gang i en ren skål også tømmer du over når du har kokt dem...

Skrevet

Jeg glemte igjen prøve min hjemme, og da ble jeg bedt om å ta en der. Det sies jo at det viktigste er at den har vært i kroppen i minst fire timer, men jeg hadde da vært på do kun kort tid i forveien (noe jeg også sa til henne). Hun sa til meg at det var greit, trengte bare noen dråper.

Uansett, hvis du ikke bor langt unna, er det sikkert bare å stikke opp i morgen med ny prøve. Det går jo så raskt å teste.

Skrevet

TO ganger i løpet av mitt laange overtidige svangerskap har jeg husket urinprøven!!;)

Har enten levert dagen etterpå eller tisset når jeg er på legekontoret. Jeg går uansett på do hver time om natten så morgenurinen min er ikke noe mer konsentrert enn noe annen urin!

Skrevet

Hjemme hos oss spiser vi en del syltetøy. Det blir derfor glass til overs, som jeg har vasket i oppvaskmaskin. Jeg pleier å tisse på slike glass, da disse glassene fra apotek er alt for små og vanskelig å tisse på nå som magen er så stor. Skjønner ikke hvorfor de har laget dem så små !! MÅ bare være beregnet på menn tror nå jeg ;p

Skrevet

Jeg har brukt tomatpurre glass som jeg har vasket og kokt dagen før, så tisser jeg på de. Men i dag skal jeg ut og kjøpe de de har på apoteket, så har jeg til resten av legebesøkene nå fremover!

Annonse

Skrevet

Jeg får alltid med meg nytt glass av jordmor når jeg er der, skal jo ikke måtte betale for urinprøveglass?

Skrevet

Jeg har aldri fått en ny urinprøveglass fra jordmor..er det noe som skal gjelde overalt? Ikke at det er så nøye, men lurer litt på, bare. Det er jo ikke det dyreste, akkurat..

Skrevet

Dette har ikkje eg heller hørt om og er nok bare en prioritering der ho bor....

Skrevet

De har glass på hvert lege/jordmor-kontor tror jeg, så det er bare å spør.

Hos min gyn får jeg mitt eget tilbake med en gang etter han har tatt prøven, han vasker den fort og gir den tilbake (jeg vasker den enda en gang når jeg kommer hjem).

Men da jeg var hos jordmor, fikk jeg ikke tilbake glasset, siden de der ikke testet det med en gang, men sikkert senere på dagen eller noe.

Da jeg var i nærheten en annen dag, spurte jeg bare om å få nytt glass, siden de beholdt mitt da jeg hadde levert den inn.

Fikk nytt glass uten problemer.

Tror de bare ikke automatisk gir det, men om du spør, så får du nok.

Og til HI.. det er bedre å tisse på legekontoret enn ikke i det hele tatt. Jeg har også glemt det en gang v første dobesøk, og siden jeg skulle til legen på ettermiddagen tisset jeg i glasset senere den dagen. Ga beskjed til legen, og det var greit.

Skrevet

jeg har aldri fått glass.... har ikke hørt om det før. Anyway, sikkert en "ekstraservice", man har i alle fall ikke rett på gratis glass til urinprøve.

En morsom historie - min veninne skulle levere urinprøve og hadde kokt og sterilisert et tacosaus-glass.. Så langt alt vel, men hun hadde ikke tenkt på lokket. så den urinprøven var en tanke tacoinspirert, he he :)

Forresten....., det gjør ingenting om det ikke er morgenurin. Det som de leiter etter slår ut uansett urinkvalitet.

Skrevet

får alltid nytt glass når jeg er hos jordmor,det er fast takst at hun gir ett nytt til meg,syns det er veldig greit for alt med graviditet skal ikke koste :)

Skrevet

Får også nytt urinprøveglass av jm.. Hadde det ikke sist jeg skulle, så dro da innom legekontoret mitt å spurte bare etter noen stykker.. Skal da vel ikke betale for det vel?

Annonse

Skrevet

jeg har fått urinprøveglass hos jordmor hver eneste gang-trodde ikke man måtte kjøpe det selv jeg..

men en gang hadde jeg alikevel glemt å ta med prøven,og da tok jeg bare en hos jordmor.

er ikke så farlig bare for en gang så lenge man ellers er i fin form og ikke misttenker noe er galt:)

Skrevet

Hos min jordmor må man betale 5 kr pr glass...på apoteket koster det 10 kr så det er jo bra synes jeg... :)

Men et lite tips til alle med store mager som ikke klarer å treffe de små glassene............

Ta en tom isboks (best med firkantet boks da har du helletut i hjørnene) og tiss i denne for å så helle oppi glasset etterpå, så slipper man å ta med seg et helt syltetøyglass til legen....

Genialt spør du meg... hihi...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...