Gå til innhold

Usikkerheten tok meg nå!


hanne håpløs

Anbefalte innlegg

Når tar en vanligvis kontakt med lege ang graviditet? Jeg er 6+1 og har ikke gjort det enda (leste at det er vanlig med kontroll mellom uke 8 og 12, eller har jeg lest feil?!). Burde jeg ta kontakt med lege nå? Vurderer å ringe i morgen, men som sagt, usikkerheten har tatt meg! Er kjedelig å få beskjed om å ringe 3 uker seinere liksom, hvis de gjør det. Ja, jeg er førstegangs gravid.. Og har vel så og si null peiling på hva som er vanlig og ikke vanlig. Har jo prøvd å lese da, men det blir jo så mye! Jeg blir rådvill!

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe.. leste over innlegget mitt nå. Jeg må si en ting, jeg er ikke så "desperat" som det kan se ut som på innlegget :) Jeg lurer bare. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi er akkurat like langt vi :) Eller, jeg er 6+2 da :) Og venter barn nr.2. Jeg har vært hos jordmor allerede (her er det jordmor, og ikke lege som fikser alt, skal bare kontakte lege om jeg blir "syk" og trenger sykemeldimg). Men det var bare for å ta en test til, og prate litt om det å få nr 2.... Skal tilbake igjen i uke 10. Da er første kontroll.. Men du kan nok fint ringe nå ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har veldig lyst til å dra til legen nå,kan du jo bare si at du aner ikke hvor langt du er på vei.da må du jo til legen for å sjekke uansett;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går jo an å ringe nå, og evt bestille timen litt fram i tid. Du kan i alle fall spørre de på legekontoret om hva som er vanlig praksis der.

 

Når jeg ringte for å bestille time forrige gang jeg var gravid, så spurte de hvor langt jeg var på vei, og satte opp en time noen uker senere.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takker for svar alle sammen! :)

 

Jeg får prøve å ringe legesenteret da, og booke en time langt frem i tid :) Hehe.. :)

 

Takker igjen for svar!

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...