Gå til innhold

Navn som passer i Somalia og i Norge?????????????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liam og Myles? i samme sjanger som Jonas??? Skal en uansett bruke utenlandske navn, så er det vel mest naturlig å bruke somaliske?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker ikke helt som alle leser hva Anky skriver, hun sier jo gang på gang at hun ikke ønsker verken et "typisk" norsk eller et somalsk navn, men nemlig et som fungerer fint på begge språk. Og det er mange islamske navn som står i koranen som er vanlig blandt helt norske barn også, uten at noen reagerer på det. Men det er jo og kommet inn mange gode forslag her. Mine favoritter er Hannah og Nora eller Isak og Jacob. Selv har jeg en liten jente med afrikansk pappa, hun heter Jenny, noe som fungerer fint på alle språk:) Lykke til Anky!

Skrevet

Takk Perulia. :-) Godt å se at det er noen som virkelig leser det man har skrevet. Jenny er et kjempefintnavn! Grandtanta mi het faktisk det. Og det er jo like fint å bruke i dag.

Skrevet

Må bare rette på deg,Anky!

Man kan ikke være halvt fra Somalia!

Sønnen din er NORSK,(såfremt han er født her i Norge da)men han har en FAR fra Somalia!!!

Jeg har selv to jenter med Eritreisk far og de er IKKE halvt Eritrere!!!

De er norske,født i Norge!!

Er selv ikke så nøye på om navna er det ene eller det andre..bare de funker,rundt i verden!!

Selv liker jeg:

Leni

Ellie

Carla

Jenny

Guttenavn er det verre med!

Klem M(venninna til Nina ;0) )

Skrevet

Maria Madou

Maysoon

Iris Maymoon

Hala Celin

Hannah

Skrevet

Takk igjen for forslag. Greit M. Han er norsk, men har en far fra Somalia ;-) Jeg har en mor fra Danmark, og har alltid sagt at jeg er halvt norsk og halvt dansk. Har funka fint altså.

Venter bare på baby jeg nå. To dager til termin. Vil ha baby NÅ!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...