Gå til innhold

Hvor mye legger man på seg, hvor mye har dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Litt trege her jeg..hehe..men har jeg forstått rett så er det mellom 12-20kg? Dersom man ikke spise snop, drikkerbrus osv, men et vanlig sunnt kosthold og går masse turer, vil man legge på seg så mye da? kommer vektøkningen av det vi spiser eller er det meste av de feks 12-20 kg fra andre grunner som vi ikke kan gjør noe med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest at alt fra 5-20 kg er normalt. Forrige gang la jeg på meg 10 og babyen var over 4kg. Tror man må legge på seg minst 5 k-6 kg pga: morkake, fostervann, baby og vann i kroppen, økt blodvolum. Mange spiser mye for å holde kvalmen unna, men dette er veldig individuelt. Så det er vel riktig som du sier, at det hjelper å spise sunt og å mosjonere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp nesten 14kg med førstemann,og var veldig fornøyd med det. Skeiet litt mer ut enn vanlig,og trente lite. Nå trener jeg mer og har planer om å trene gjennom svangerskapet,så forhåpentligvis blir det ikke mer enn 14kg denne gangen også. Men det er lov å kose seg litt i denne tiden,for det er ei herlig tid:) Alt med måte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vel mye som spiller inn. Greit å få svar på spørsmål som man lurer på, samme hvor teite vi måtte føle spørsmålene er..hehe.. Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige svangerskap la jeg på meg 20+. Jeg spiste endel, men spiste ganske sunn mat. Trente 4-6 ganger i uka (aerobic) frem til 2 uker før fødselen, og var aktiv i fritiden ellers.

Tror ikke jeg kunne ha gjort så veldig mye for å ikke lagt på meg disse kiloene. Gutten veide ikke mer enn 3200, og jeg hadde ikke mye vann i kroppen, så det var nok fett ja..hehe...

Tok meg 20 mnd å få av alle kiloene, og så ble jeg "plutselig" gravid igjen.

Har ikke lagt på meg så mye enda (11 uker - 0,2kg) så jeg håper jeg ikke vil øke så veldig denne gangen :)

 

Personlig tror jeg ikke at det er så mye å gjøre med vektøkningen. Men hadde jeg spist godter og usunn mat, hadde jeg sikkert gått opp 30 kg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige svangerskap la jeg på meg 30 kg, men jeg hadde tomt jernlager (2 i jernlager) så jeg hadde null energi, eneste jeg gjorde gjennom hele svangerskapet var å sove og spise.

 

Denne gangen blir det mye aktivitet + spise så sunt jeg klarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok man må legge på seg 5-10 kg pga foster, morkake, fostervann, fettdepoter og vannopphopning i kroppen ja. Resten er nok mye is og slikt..:)

Jeg la på meg 13 kg i forrige svangerskap, og kom aldri ned til utgangspunktet igjen selv om jeg trente mer enn før. Kanskje mer muskelmasse? Nå er jeg gravid igjen men pga kvalme og diverse avskyer har jeg gått ned 1,5 kg hittil. Klarer nesten bare å spise salat og grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...