Gjest Mayflower Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Er det noen her som gir begge deler? Jeg ville jo helst amme,men gutten min virket aldri fornøyd,så jeg begynte med en flaske om dagen da han var 2mnd. Nå er han snart 3 1/2mnd,og han får flaske 2-3 ganger om dagen. Jeg blander 150ml,men det er ikke alltid han spiser opp alt.Får i seg i overkant av 300ml MME om dagen,ellers pupp. Jeg får litt dårlig sammvittighet når folk spør om amminga,og mamma SÆRLIG huffer seg over flaska...Men han var jo ikke fornøyd før jo!!!! Nå er han mer fornøyd,men jeg lurer på hvor mye jeg bør øke MMEmengden etterhvert,og vil han slutte helt med puppen da?
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 Siden vi aldri fikk til ammingen, så kan jeg dessverre ikke svare deg på akkurat det. Men, det jeg ville si var at all mm er god mm. Om man ammer mindre så blir mengden antistoffer mer konsentrert, så babyen får uansett i seg like mye antistoffer som den ville ha om du ammet mer. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor de du snakker med huffer seg over at du gir 2-3 flasker i døgnet. Det er jo bare bra! Jeg vet også at selv om du kun beholder en amming i døgnet, som jo mange gjør etterhvert, så er mangen antistoffer den samme. Litt mm - masse fine antistoffer :-)
Matja Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 Alvorlig talt! Er det ikke bedre at barnet får mat?? Syns du skal slutte med ammingen hvis det bare blir tull. Du kan feks amme om kvelden eller om morgenen (da er det jo mest melk, tror jeg) og gi mme ellers. Problemet er jo at hvis du bruker en flaske med store hull så renner melken lettere ut og babyen trenger ikke å anstrenge seg så mye som ved pupping. Derfor kan det være lurt å bruke smokker med små hull sånn at babyen må suge litt for å få ut melken. Nei, join the club, og spør din mor hva hun vil ha: En opplagt datter og et mett og fornøyd barnebarn, eller en sulten og avmagret baby og en utslitt mor? (Hvis hun velger det siste har du jo et problem da, men... ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå