Gå til innhold

Babyens vekt og høyt blodsukker?

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag fått vite at legen min ikke tok blodsukkeret mitt alvorlig nok når jeg hadde 8,7. Grensen er visst 7,8 for de som er gravid. Så hos jordmor i dag, nesten to måneder seinere, så ble ho litt stresset og i morgen skal jeg lære meg å måle blodsukkeret mitt selv. Er 35 uker i dag, og er bekymret fordi sf-målene mine er litt høye , og jeg tenker hjelpe meg, hvor stor skal babyen bli når hun komme ut?? Jeg har spist diabetes type 1-kost helt siden GBen ble tatt, så spiser ikke noe usunt, men jordmor sa hva som helst kan påvirke akkurat mitt blodsukker, derfor må jeg måle.

Er det noen som har hatt svangerskapsdiabetes eller nesten hatt det som kan fortelle meg noe om dette? Og så kunne det hende at babyen fikk for høyt blodsukker, og måtte ligge til observasjon et døgn etterpå, og det syns jeg også var ganske skummelt.. :S Plutselig ble alt som har sett så fint ut hele veien, litt ekkelt rett og slett... :( Håper noen kan svare..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10219745-babyens-vekt-og-h%C3%B8yt-blodsukker/
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er ganske sikker på at jeg får svangerskapsdiabetes mot slutten av svanger skapene,men jeg har aldri fått det påvist..

Ble bare testet i begynnelsen og legene bare fnyste av min teori om at det er mot slutten jeg får det,så derfor blir jeg ikke testet mot slutten av svangerskapet.

jeg har født tre barn,der det første veide 4kg, noe som ikke er oppsiktsvekkende stort,men de to siste var 5,5 og 5,6 kg!

Mellom mitt første barn og mine to siste ble jeg alvorlig syk pga betennelse i bukspyttkjertel,men jeg var heldig og overlevde:)

det er visst ikke uvanlig å få diabetes etter bet i bukspkj,men jeg slapp heldigvis unna.

jeg tror det blir for stor belastning på bukspkj mot slutten av sv.skap pga svekket bukspyttkjertel, derfor får jeg svskaps diabetes og vekten til barna fyker i været.Men blir ikke trodd... kjipt.

Jeg er 1,73cm og veier 69 kg så jeg er ikke overvektig heller..

Fødslene gikk greit,fødte vaginalt og uten smertestillende.

Revnet litt men ikke noe mer enn "normalt",plaget meg ingen ting i etterkant.

Barna måtte måle blodsukkeret noen ganger det første døgnet og få litt morsmelk erst i tilleg til amming et pag dager,men bare fordi morsmelken ofte ikke kommer før et døgn eller to..

jeg lå på vanlig barsel,og barna var stort sett inne hos meg untatt når de skulle måle blodsukkeret,og det tok ikke lang tid:)

Opplevde det ikke som noe dramatisk,og jeg hadde flinke barnepleiere

som var gode til å informere slik at jeg ikke bekymret meg unødig.

Nå skal jeg ha nr 4 og tenker at denne blir nok ikke noe mindre..men ikke så mye å gjøre med det..

De er forresten 4 og 2 år gamle nå,er helt normalvektige og er friske og fine barn:):)

Lykke til anonym! og bare send meg en mld hvis du lurer på noe mer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...