mammazadie Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Hei! Jeg er ny her, og har hatt stor nytte av å lese tidligere innlegg! Gutten min på 8 mnd. har hatt eksem, særlig i ansiktet, siden 2-måneders alderen. Da han var 5 mnd. ble et område på kinnet skikkelig betent, og han måtte ha antibiotika. Han har alltid sovet urolig, og vært nokså sutrete. Men ingen har vært inne på tanken om matallergi før jeg var på helsestasjonen i begynnelsen av august og fikk en henvisning til et laboratorium for å ta blodprøve. (Dvs., jeg fikk mistanke da jeg prøvde å gi grøt, og ansiktet fikk masse røde, hissige flekker!) Blodprøven slo ut på melkeallergi og eggeallergi. Så nå har jeg kuttet ut melk og egg i kosten, i og med at jeg ammer ganske mye ennå, og synes faktisk han har blitt litt bedre. Torsdag har vi time hos en barneallergolog som altså skal ta en såkalt prikktest. Det er sikkert noen her med erfaring med det! Hva gjør legen nøyaktig og hvor fort får man svar? Sier prikktesten noe om "alvorlighets-grad"? Er litt spent...
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 Hei ! Velkommen til allergiens fantastiske verden..... Vi har også en junior med melke og egg allergi - hans symtomer kommer pt kun gjennom eksem. Om jeg ikke misforstår så er en prikktest en "underbygging" av resultatene fra blodprøven. Dvs de utsetter huden for det barnet reagerer på - venter noen minutter og ser utslaget på huden (hissigheten). Vi fikk beskjed om alvorlighetsgrad - litt usikker hvordan han leste de, men vi fikk nå beskjed om at vi var i kategori 3 - som er ganske høyt har jeg forstått. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå