2småihus!:) Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Er kjempeglad for at jeg kan amme, men må innrømme at det er jammen ikke bare enkelt...først hadde jeg såre brystvorter en god stund,så ble det bedre noen uker før jeg plutselig ble sår og rød igjen...viste seg da at vi hadde fått sopp! det er snart 2 uker siden,og belegget på tungna til lillepia er borte, men jeg har enda litt vondt i puppene/brystvortene...har prøvd å smøre med purelan, og i dag når jeg har smurt meg har jeg oppdaget at brystvortene av og til er hvite, før de plutselig blir røde igjen! leste på ammehjelpen om det, og tror kanskje dette kan være Raynaulds syndrom!?kjennner ihvertfall igjen det de beskriver der..er det forresten noe som går over, eller har man det hele tiden hvis man først har fått det? Og hvorfor får man det egentlig? Så,hva skal jeg gjøre? for eksempel i forhold til ull-innlegg...når man har sopp skal mann ikke bruke ull-innlegg har jeg hørt, men hvis man har raynaulds syndrom skal man bl.a holde seg varm og bruke ull-innlegg...! soppen er sikkert borte hos meg nå, men er redd for at det kommer tilbake igjen og jeg blir plaget med det!? Alle gode råd mottas med takk!!
Expat Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 Du har enkelt og greit "noe" mellom ullinnlegget og puppen, innlegg, kompresser, oppklippa laken (som først har vært på kokevask).
2småihus!:) Skrevet 28. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2007 Ok,takk for svar! det var det jeg brukte før jeg fikk sopp, etter det tok jeg ut ull-innleggene...men, er dette noe som vil gå over?
Expat Skrevet 28. august 2007 #4 Skrevet 28. august 2007 Det har sikkert med skaden å gjøre, rådene på ammehjelpen, på den Raynaulds siden virker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå