Gå til innhold

ødemer og hoven?


JANUAR GLEDE

Anbefalte innlegg

Jeg er så hoven i ansiktet av og til, spesielt hvis jeg beveger meg mye eller går mye. Det blir også hovne beiner med dyp ødemer. Jeg er i praksis ved et sykehus nå og må gå mye iforbindelse med det. Er nå i uke 22. Er det noen andre som sliter med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

jeg har enda ikke problemer med det, og håper å slippe, men tror jeg kommer til å invistere i støttestrømper om det skjer. Det hadde nok vært lurt for deg også, for å forebygge blodpropp og åreknuter... Man står jo ofte veldig mye i løpet av en praksisdag (er det sykepleie du går?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Erisa! Ja det er sykepleie jeg studerer, siste året ,har så lyst til å bli ferdig og jeg har bestemt meg for å kjøre så langt det lar seg gjøre.

 

Takk for tipset:) Det med støttestrømpe, har ikke jeg tenkt på. Det enest negativt med det er vel at det er vanskelig å få på seg den. Vi sliter med det i allfal, når vi tar den på de gamle he he.

 

Jeg får forsøke å legge beina oppe når jeg er hjemme.

Klems! vi er vel over halv veis nå? åhh gleder meg å få bebissen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er halvveis på fredag! 19+4 nå!

 

Men skal du bli sykepleier, så skader det ikke å være flink å ta på støttestrømper:) I verste fall får du ta de med på sykehuset og be ei venninne gjøre det for deg etter hvert!

 

Vi har øre-nese-hals og øye nå, så det er heldigvis mest sittende undervisning. Enkelte terminer, spesielt indremedisin og kirurgi, er vi så mye på avdelingene på undervisningsvisitter og sånn, og da står vi opp og ned helt stille rundt pasientsenger i 15-20 minutter om gangen. Det er helt pyton, selv når man ikke er gravid! Så jeg er glad for at jeg har "timet" dette svangerskapet som jeg har (bare flaks, egentlig...)

 

Hva slags avdeling er du på nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror støttestrømpene er lettest å få på om morgenen med det samme du står opp. Kjøpte sånne da jeg skulle fly til Japan, og på pakken sto det at du skulle ta dem på om morgenen FØR du hovner opp :)

 

jeg hovner opp på venstre ankel og høyre hånd, så gifteringen er like ofte på venstre hånd som på høyre nå. Er så redd for å ikke få den av igjen, så jeg sjekker 100 ganger om dagen for å se hvor trang den er. ;o) Vil ikke at den skal klippes i to nemlig.

 

Spurte jordmor om det i går og hun sa det ikke var noe farlig - men jeg må innrømme at jeg hadde følt det bedre hvis jeg hadde hovnet opp likt på begge sider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...