Gjest Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Hvordan fant dere ut at dere hadde en MA? Og hvordan foregikk blødningen?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 MA oppdages som regel først på UL og det er ikke vanlig å blø.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #3 Skrevet 28. august 2007 Jeg blødde mye i uke 8. Fikk da en ul,allt så bra ut. Det sluttet å blø og når jeg kom til uke 13 fikk jeg store smerter(ingen blødning) Jeg fikk en ny ul,da var fosteret dødt og hadde vært det siden uke 8-9.
Gjest Skrevet 28. august 2007 #4 Skrevet 28. august 2007 Jeg fant ut på torsdag at jeg mest sannsynlig hadde en MA...fordi fosteret var så lite...ca 7 mm...men da det ble ny UL i går, så de noe som kunne ligne på en puls...jeg har ikke blødd enda, med unntak av et par dråper blod...og alt så normalt ut på UL, med unntak av størrelsen på fosteret...de ville sjekke hcg'en min for å være sikre...kan dette fortsatt være en MA? Jeg skulle ha vært 9 uker på vei nå...glemte å spørre om størrelsen på fosteret i går...hvis det hadde vokst, så hadde jeg kanskje vært mer sikker...
16aprilbaby Skrevet 28. august 2007 #6 Skrevet 28. august 2007 Jeg begynte å blø som en vanlig mens, og fikk beskjed om å legge meg strak og ta det med ro til jeg kom meg til ultralyd. Dette skjedde etter uke 12, og det viste seg at knøttet hadde slutta å vokse i uke 7. Det var ikke uvanlig mye blod, heller ikke bare litt. Etter utskraping på sykehuset fortsatte det å blø som vanlig mens, som da ble starten på min nye syklus.
Bdancer Skrevet 28. august 2007 #7 Skrevet 28. august 2007 Kan jo hende terminen er feil bare... kanskje du hadde en sen eggløsning den måneden? Hvis de så hjertet slå så er det jo et håp - men det kan være vanskelig å se så tidlig. Du får nok en UL til for å være helt sikker.
Gjest Skrevet 28. august 2007 #8 Skrevet 28. august 2007 Jeg blør ikke enda...med unntak av minimalt når jeg har gått på do om morgenene...så er veldig usikker på hva som skjer...det ene øyeblikket får jeg beskjed om at fosteret mest sannsynlig er dødt, og det neste ser de noe som ligner på hjerteslag...er lettere forvirret nå...og ventetiden er grusom!
Gjest Skrevet 28. august 2007 #9 Skrevet 28. august 2007 Jeg hadde bare en mulighet til å bli gravid den måneden der...men har lest noe om at et foster kan gå i dvale...hvis hcg har steget på torsdag, så vil jeg har en ny ultralyd...skulle bare ønske at jeg spurte om størrelsen på fosteret når jeg var der i går...for da hadde jeg visst om det hadde vokst siden torsdag i forrige uke...
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #10 Skrevet 28. august 2007 Det kan høres litt us som en BO, Blighted Ovum. Det kalles det når egget blir befruktet men ikke utvikler seg slik det skal. Jeg var på UL da jeg var 8+3, og da var fosteret 1,8 cm, om jeg ikke husker helt feil. Jeg har også hatt en MA, og merket absolutt ingenting. Det ble oppdaget da jeg var i uke 12, men fosteret døde i uke 8. Lykke til! Jeg håper at det går bra!
tarante - keisersnitt 29/1 Skrevet 29. august 2007 #11 Skrevet 29. august 2007 7 mm tilsvarer ca 7+0. Jeg hadde også en rar måling tidlig i svangerskapet, tror det var i uke 9, hvor jeg ble satt 2 uker tilbake. Trodde selvfølgelig at det var noe galt med babyen, men på ul i uke 12 hadde fosteret tatt seg opp til "normal" størrelse igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå