Gå til innhold

En haug med spørsmål! :p

Lunagirl

Anbefalte innlegg

Skulle virkelig IKKE tro at eg va flergangsfødende, sånn som eg spør og graver hele tia! :P

Men altså: Va hos legen idag, pga usikker kor langt eg e på vei. Ho tok en GU på meg, og klarte lissom ikke helt og bestemme seg for noe! Spurte om eg hadde bakoverliggende livmor. Og da sa eg nei. Ingen som har nevnt noe om det før iaf.. Så mumlet ho noe sånn som "kan være det som lurer meg". Javel? Ingen forklaring. Og så sa ho plutselig at livmora va forstørret på høyre side. 1.Ka vil det si? Altså, eg skjønner jo at det betyr at den e større der! Men, ka kan det komme av? 2.Og e det normalt? Har ikke vært snakk om noe sånn før. 3.Og går det an å plutselig få bakoverlent(eller e det det liggende det heter??) livmor? 4.Har det noe å si forresten?

Skal uansett på ul på mandag for å se kor langt eg e på vei. Siste spm! 5.E det vanlig, eller innvendig ul så tidlig? E da i alle fall 7 uker...

Fortsetter under...

1) det vet jeg ikke, men min livmor er større på høyre side enn venstre, og har vært det nå i 3 svangerskap, jeg har tenkt at det sikkert er der babyen ligger?

2) når ikke legen sa noe om at det var feil eller farlig eller dumt, så går det helt sikkert bra!

3) mulig den kan "snu seg", vet ikke sikkert, men det spiller ingen rolle hvilken vei den ligger verken for svangerskap eller baby!

5) tror det med innvendig UL blir vanligere og vanligere, kan virke sånn her inne.. Jeg har ikke hatt det, men jeg mener jo at baby kommer når den kommer likevel, har aldri fått til termin jeg... Var like før første gangen, men det virker jo helt tilfeldig!

Jeg vil uansett råde deg til å spørre legen din når ting virker uklart når du er der, hun skal informere deg!!! :)

Jeg hadde også en lege nå som plutselig spurte om jeg hadde bakoverliggende livmor....

skulle tro at en eller annen skulle ha sagt det til meg tidligere i løpet av mine 35 år og to svangerskap...men nei da :) Får vite noe nytt stadig jeg :)

Leste her inne at livmora ofte ville vende på seg ca uke 12.

Når eg tenker over det, så skulle det egentlig ikke forundre meg om eg har bakoverlent livmor. Leste et annet sted her inne at det vanligvis tok lengre tid før magen viste på de som hadde det. Det stemmer veldig bra med meg! Va ikke måte på kor mye "kjeft" eg fikk av folk første gangen pga liten mage!! Ei dame gikk til og med så langt at ho påsto at det va mishandling av barnet at eg ikke spiste og derfor va så liten, og at barnevernet kom til å ta ungen osv... Va kjemperedd og lei meg og overspiste for å få større mage. Andre gangen va det bedre. Fikk mage rimelig fort. Helt til de fikk vite at det va tvillinger.. "Er du sikker på at det ER to inni der???" Men da va eg mer sikker på meg sjøl. Visste at de hadde det bra og vokste kjempefint! :)

Hehe! Blei litt mye igjen da! :P Munndiaréen e på topp enda..

Uansett, takk for svar jenter!! Ønsker oss lykke til videre, uansett ka vei ivmora heller! :P:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...