Gå til innhold

Trenger råd!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadd siste mens 23 juni og har beregnet at jeg er litt over 9 uker på vei. Var på en tidlig ultralyd igår, for å sjekke at alt sto bra til. Vi kunne da se fostersekken og "noe" inni der. Legen mente jeg ikke kunne være mer enn ca 5 uker på vei, for han så ikke så mye. Han mente at jeg kanskje kunne ha vært gravid og så mistet, uten å merke dette for så å bli gravid på nytt. Syns jo dette er litt merkelig siden jeg ikke har hatt noen fomer for blødninger og mensen burde jo kommet i mellom dette? Har ikke hatt noen særlige bivirkninger, bare litt ømme pupper. Disse har avtatt de siste ukene... Men leser av alle innleggene her at det kommer og går til mange. Det jeg nå er blitt redd for er at fostret har utviklet seg til uke 5 og så dødd. Men burde ikke kroppen ha støtet dette ut nå da?

Skal tilbake til ultralyd om to uker slik at han kunne sjekke utviklingen. Han sa at det var en 50/50 sjanse og at vi bare måtte tro at dette kom til å gå bra. Men er blitt veldig skeptisk og redd for at jeg har mistet. Noen flere som har vært borti lignende? Kan en lege evt bomme så mye?

Håper....

Fortsetter under...

Ikke for å skremme deg, men vil være ærlig. Sånn du beskriver din tilstand er veldig lik den jeg var i for noen uker siden.

Jeg skulle på tidlig UL for å se om jeg var gravid med en eller to. Han så plommesekk og et eller annet som kunne være foster. Men det utviklet seg ikke som det skulle. Jeg ble sendt på sykehuset for å måle hcg, den steig ikke som den skulle. Var høy og fin første gang, men så økte de ikke så mye som den skulle.

På neste UL et par uker senere konstanterte de at fosteret var død, og at det ikke ble støtet ut av kroppen. Jeg fikk en tablettkur, men heller ikke dette virket. Tilslutt ble det utskrapning på sykehuset.

Håper det ikke dette gjelder deg. Det kan jo være at fosteret utvikler seg litt senere nå i starten, og tar det igejn mot slutten. Vet om ei dette skjedde med.

Uansett, lykke lykke til.

Håper ikke dette er ditt tilfelle..

Men v en MA,støter jo ikke kroppen fra seg embryoet....derfor kan det gå mange uker før det blir oppdagen..Kroppen tror jo fortsatt du er gravid og derfor gravid symptomer!!!

Legene må være 100% sikre.

Med meg var det ut og inn på Ullevaal,for å være sikre på at fostret var dødt og ikke bare at jeg var kommet kortere i svangerskapet enn anntatt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...