Gå til innhold

Jeg er blitt mamma!!!

Anbefalte innlegg

Nå er jeg akkurat kommet hjem fra sykehuset med vesla mi, og alt har gått strålende. Fødselen gikk flott, keisersnitt var ikke noe skummelt i det hele tatt, og formen min er det ingenting å si på. Var en fantastisk opplevelse å få lagt datteren min på brystet for første gang (fikk henne opp til meg med en gang hun var født, ubeskrivelig!) Full fødselshistorie kommer så snart jeg rekker, men må bare si en ting til alle dere som fortsatt venter: Gled dere!!!!

Jeg kunne hvertfall gjerne gjort dette igjen i morgen :-)

Store klemmer fra en overlykkelig og ammetåkerusa

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10216348-jeg-er-blitt-mamma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grutulerer masse.

Jeg skal ha ks om 5 uker og 6 dager...hehe (her er det nedtelling for fullt)

Gleder meg så enormt og synes 5 uker og 6 dager er uuuuuutrolig laaaaaaaaang ventetid...

Gleder meg til å høre "alt". Selv skal jeg ha ks på Bærum sykehus 8. oktober...

Mineliten;o)

som har landet på nicket:

Annonse

Gjett om, hehe ;-) Da jeg lå på barsel samme kveld, husker jeg at jeg tenkte: "Tenk at NOEN gidder å føde vaginalt. Dette er jo hverken spesielt vondt eller skummelt bare veldig, veldig fint!" Nå får jo folk gjøre som de vil, men ks var hvertfall veldig riktig for oss :-)

Holder på med fødselshistorien nå, men tar litt tid å få samlet tankene innimellom amming, raping, bleieskift, mageøving, bading, barselbesøk og trilleturer. Tipper den er klar i løpet av helga :-)

for en utrolig tullete ting å skrive:at noen GIDDER å føde vaginalt!mest fjollete jeg har hørt.er nok av de som føder vaginalt som sier det samme:at de glatt kunne gjordt dette igjen dagen etter.

det er nemlig like vanlig og ha en grei vaginal fødsel som en lang og vanskelig en.det er faktisk ikke skummelt å føde vanlig helle,til tider kan det være slitsomt ja,men utrolig flott å kjenne den lille som blir født på den måten den er ment å bli født på.

keisersnitt er ikke noe du tar fordi du ikke GIDDER å føde vaginalt,det er en ting som skal hjelpe damer/jenter som har fysiske eller psykiske problemer med å føde vanlig.

bra det gikk fint med deg og den lille tuppa og at du syntes at det var riktige valget for deg,for da Er det det riktige valget for deg.

men ingen skal da ta det forde de ikke gidder å føde vanlig.

du må huske også at en k.s koster et sykehus ca 80 000kr mot en vanlig fødsel på ca 40 000kr.ingen vits i å bruke sykehusets ressurser på at du ikke gidder noe,sykehusene har nemlig mye annet de godt kan bruke pengene på!

Annonse

I utgangspunktet enig. Keisersnitt bør bare brukes av nødvendighet, hva nå enn kriteriene for det måtte være. Men jeg tror nok ikke det var sånn ment av hovedinnlegger. Man tenker de rareste tanker når man ligger der, og hun var nok så glad for at det hadde gått så fint at hun tenkte en irrasjonell tanke. Og fortalte videre her at hun hadde tenkt den. Hvem tenker ikke sånn i blant?

Herregud, er det virkelig mulig å ta alt man skriver i verste mening? SELVFØLGELIG mener jeg ikke at det er best for alle å ta keisersnitt, og mange av vennene mine har hatt flotte vaginale fødsler. Som Anonym over skriver: Dette var en tanke som datt ned i hodet mitt der jeg lå ammetåkerusa og lykkelig med min få timer gamle datter på brystet lettet over at alt hadde gått så fint og over at hun var slik en sunn og frisk og nydelig liten baby.

Det er ikke noe annerledes enn om en som f.eks hadde født hjemme og alt er gått bra i et irrasjonelt og lykkelig hormonelt øyeblikk tenker "Denne fødselen var jommen fantastisk! Tenk at noen gidder å føde på sykehus".

Det beyr jo ikke at man virkelig mener at alle skal gjøre som en selv, bare et uttrykk for at man er takknemmlig og glad for at fødselen man akkurat gikk gjennom og som man kanskje har gruet litt for gikk fint og at man har fått et vellskapt barn :-)

Håper det ble klarere nå :-)

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...