Gå til innhold

hjeeelp jeg skjønner ingenting


Meg og gutten min

Anbefalte innlegg

vært på UL i dag og heldigvis så alt veldig bra ut. fosteret var 4,5 cm ig rørte på seg som bare det:)meeen hun sier jeg ikker er i uke 11+5 men i uke 8+5. hvordan er det mulig? da teste jeg positivt lenge før jeg hadde blitt gravid da eller???????hjelp meg alle som kan;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei det gjorde jeg ikke. for hun sa at alt så veldig bra ut. og 4.5 ca stemte veldig bra med 8+5 gammelt foster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, først gang jeg ble gravid, ble terminen flyttet 14 dager tilbake etter ul. Så jeg fikk en ny UL noen uker senere for å sjekke om alt vokste normalt, og alt var normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun nsa at ofte lå fosteret i dvale en stund før det begynte å vokse. fikk ingen ny UL, men hun sa at alt så veldig bra og helt normalt ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fordi jeg ble så usikker i forhold til den regne måten hennes......!beklager virkelig at jeg spurte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kan slappe av. Her er en liste med crl-mål i uke 11. Det ser ut som du er 11+2 ut i fra denne listen. I uke 8 er den lille bare 1,5-2,2 cm lang.

 

Uge 11+0 41,0 mm

Uge 11+1 43,0 mm

Uge 11+2 45,0 mm

Uge 11+3 47,0 mm

Uge 11+4 49,0 mm

Uge 11+5 51,0 mm

Uge 11+6 52,0 mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at hun oppga fosterets "alder" (altså tid regnet fra befruktning og ikke fra siste mens)?

 

Og ikke bry deg om hun sure lenger opp, klart man har lov til å lure :-) Ikke alltid så lett å komme på alle spørsmål når man sitter der hos legen, ofte dukker de jo først opp etterpå når man har fått fordøyd ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er rart er at du ikke spurte mer ang. dette da du var hos legen?!! Hun er jo tross alt spesialist med UL-aparat og alt mulig. Vi som sitter her hjemme foran PC-en kan da umulig vite hvor langt du er på vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert et dumt forslag.. Men kan det hende ho mente at fosteret e 8+5? Bare tenker siden mor ligger ca to uker før lissom.. Det stemmer jo ikke helt, men mer enn at du testet positivt før du blei gravid da...? Som sagt, bare et forslag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja hun regnet nok ut størrelsen på fosteret og hvor gammelt det var, så kanskje jeg bare skal hoppe en uke til bake. det eneste som ikke stemmer da er størrelsen i forhold til andre på 8+5 uker, de er jo mye mindre.. skal ringe dit og høre jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at du er så ung og ble gravid med en gang har du sikkert mye å bekymre deg for, så jeg synes det er lurt at du ringer legen din igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIL ANONYM::

jeg skal love deg at når man sitter der hos legen og er sjeleglad for at det faktisk var liv der inne, klarer du faktisk ikke å spørre om ALT du lurer på. det er fryktelig mye som blir glemt. men dette har tydligvis ikke du opplevd??

og dessuten, bare la være og svar meg da vel. jeg spurte bare andre om deres erfaring. er det ikke det dette forumet er for da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde med meg med førstemann, terminen ble flyttet så mye at de mente at jeg ble gravid ETTER jeg hadde testet positivt. Prøvde å fortelle legen dette, men han ville ikke høre. Var jo førstegangs, usikker og alt var nytt, så jeg ga meg og diskuterte ikke mer med han. Resultatet ble at sønnen min ble født nesten 3 uker på overtid. DA så de jo at han hadde ligget der en stund, og var plutselig enige med meg - litt sent. Mitt råd til deg er å prate med legen heller en gang for mye enn en gang for lite! Er du sikker, så stå på ditt, ikke gi deg! Man blir jo sjekket jevnlig den siste tiden, så om terminen er feil, er det nok ikke farlig, men det er jo greit at det er rett!!! Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...