Gå til innhold

Må vi betale dette-----?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikke ie regning i går på 1500 kr, fra fellesforbundet. Og jjo vet dere hva det var? Min kjære mann hadde ikke betalt (trukket av ønna ) si mai. MEn jahh han ble tvunget til å g¨å i slutten av april på jobben for han var så mye borte. Det han var borte for var pga lillejenta fikk kraftig lungebetennelse. Det var det eneste også utenom når han hadde omgangsyke. Burde faktisk godt til sak med det, men vi orket ikke noen av oss (er luta lei av hele jobben, har aldri opplevd noe så negativt og dårlig behandling-og lønna var opp og ned og dårlig) For hver måned var det altid om og men,

Men må vi betale dette? Han har jo ikke vert ansatt på lenge og dette er jeg sikker på at de har fått informasjon om. Blir for dumt! Han har ny jobb nå hvor han er med i en annen forening. Ikke har vi fått informasjon om at vi må si det opp selv. Har altid godt gjennom jobben før, så hvorfor ikke nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Medlemsskap i fagforbund er noe man er privat ansvarlig for. Men om dere kontakter dem og opplyser om når han ble arbeidsledig, vil de sikkert være fleksible. For sikkerhets skyld funker det sikkert greit å si at han ringte og sa opp medlemsskapet i april.

Skrevet

Da jeg opplyste mitt fagforbund om at jeg var arbeidsledig fik jeg kraftig reduserte satser! Ring de!

Skrevet

medlemsskap i et fagfrobund henger IKKE sammen med om han jobber eller hvor han jobber. Så lenge han ikke har meldt seg ut, så er han fortsatt medlem selv om han ikke har samme jobben lenger.

mange fagforbund opererer med reduserte satser for arbeidsledige.

Skrevet

Men kanskje vi kunne fått beskjed om det da. Har ikke hørt ett pip! Blir forbanna jeg, ikke ett ark ellernoe så lenge jeg kanhuske. Er vel like useriøst som jobben tenker jeg. Ringte i dag og nei der var der ingen for noen var på ferie og resten var syke.

Skrevet

Ro ned 'a - fagorganisasjoner er noe man selv melder seg inn i og selv melder seg ut av. Du er ikke automatisk medlem om du begynner i en jobb, og ikke automatisk fjernet om du slutter i en jobb. Akkurat som en bokklubb vil fortsette å sende deg bøker selv om du skulle ha blitt blind uten å si fra ...

Som sagt, bare å enten si det som det er og håpe på det beste, eller lyve og insistere på at dere har sagt opp medlemsskapet per telefon en gang i vår.

Skrevet

Hvordan i all verden skulle fagforeninga vite at mannen din hadde slutte da. Det er jo ikke arbeidsgivers plikt å melde i fra til en arbeidstakerfrening om noen slutter i hans viksomhet:)

Mannen din ahr selv meldt seg inn - det har ikke jobben hans gjort. Da må han selv melde sge ut også.

Samme som i alle andre foreninger man er medlem i!!!

Skrevet

I min fagforening er det gratis medlemskap når en er arbeidsledig. Det er helt sikker bare å ringe å forklare situasjonen. Av egen erfaring vil jeg også si at det ikke er noen god ide å melde seg ut av fagforeningen når en blir arbeidsledig. De kan antagelig gi mye hjelp, som gratis rettshjelp og kursing osv. Dersom dere ringer dem og forklarer dem saken kan det godt hende de kan kjøre hele saken for dere. Høres veldig ut som usaklig oppsigelse. Mannen din må i det minste ha krav på betaling i oppsigelsestida.

Skrevet

Medlemsskap i fagforbund har ingen ting med ansettelsen å gjøre, så det må han nok si ifra om selv ja. Og det er fullt mulit å være medlem i 10 forskjellige, det er ingen kryssjell på det :-)

Skrevet

De fleste fagforbund (alle?) har kontigent som er fastsatt etter inntekt. Så om han ikke hadde inntekt, slipper han sikkert unna med en minstekontigent.

Og at dere ikke vet hvordan fagforeninger fungerer, er jo selvsagt både kjedelig for dere og ganske vanlig blant folk, men dessverre kun deres eget ansvar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...