Gå til innhold

Produserer ikkje meir melk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er snart 4 mnd og eg har ammet henne hele veien. Fekk beskjed at etter hvert som ho blei større kom matetiden til å bli på 3-4 timers mellomrom for kvar gang. Vel dette stemmer ikkje med min jente. ho skal ha mat kvar time og ho slipper aldri tak på brystet. Ho suger effektivt i 20min, men det er bare de første 5-10 minuttene eg hører at ho svelger masse. Etter det så virker det som om det ikkje er noe særlig meir melk og då svelger ho kanskje 1 gang hvert halv til 1 minutt selv om ho dier effektivt.. noen ganger etter 20 min blir ho sint og kaster puppen ut av munnen og begynner å grine, så får ho puppen igjen, suger litt, blir sint og kaster den ut igjen. eg trudde at eg kom til å få meir melk siden eg ammer henne kvar time!!! men produksjonen har vert likt hele veien selv om eg drikker ammete og tar maltekstrakt!! å amme ein 4mnd baby kvar time er J***** slitsomt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flink du har vært!

Noen barn trenger tillegg etter 4mnd, da skal de ha fast føde som tillegg og ikke mme. Du har kanskje fått den fine brosjyren "Mat for spedbarn" på helsestasj? Ikke noe tap om du begynner med tillegg nå altså, noen babyer trenger bare mer enn mamma kan lage etter 4mnd!

Skrevet

Har det AKKURAT som deg HI!!!! Å jeg har begynt å gi flaske 3 ganger om dagen.. men nå blir han mer og mer avhengi av flaske og vil nesten ikke ha pupp.. men son er det bare:( Jeg har prøvd alt.. snakka flere ganger med amme hjelpen å gjort alt hun har sagt.. men får ikke opp melkproduksjon... blir litt lei meg av å tenke på å ikke amme mer:( er en spes nærkontakt jeg ikke vil miste.. men son må det bare bli:( han er blir så mistfornøyd når jeg ikke har mer melk i puppen.. og jeg har litt melk i kanskje fem min:( å pumper å legger han ofte til men nytter ikke.. å da får han flaske... kan jo ikke sulte heller.. jeg gir straks opp amming:( men han får nå mme og grøt.. noe han er kjeeempe glad i:)

Skrevet

ååå:D det var litt godt å høre at eg ikkje er den einaste:D Eg skjønnar akkurat kva du meiner. I begynnelsen rett før eg fekk henne så tenkte eg at amming ikkje var noe for meg. der tok eg heilt feil. Det er så kos! Elsker det. Ein nærkontakt som er så spesiell! Eg har alltid gidd henne flaske på kvelden. Men det er min egen melk som eg pumper om moringen.. Men de 2 siste ukene har eg ikkje kunnet gjort det for syns eg bare produserer mindre og mindre melk. Før så kom det ut 240-260ml melk frå begge bryst om morningen. No kjem det ikkje ein gang 200ml. Og puppene mine er ikkje sånn harde som de pleide å vere når eg gikk altfor mange timer uten å pumpe meg. Igår så la eg meg kl 10 og då eg stod opp idag kl 6 så hadde de bare litt fasterer form. For 1 mnd siden så hadde brystvortene komt ut av bhen og de hadde vert harde som STEIN! men eg syns eg har vert flink som har ammet henne i 4 mnd=) håpet liksom bare at eg kunne fullamme henne til ho blei 6 mnd og så videre til 9mnd.. men men, man kan ikkje planlegge sånt=) Men hvilken pumpe bruker du??

Skrevet

jo eg har fått den=) Takk for svar! hadde bare håpet at melkeproduksjonen ville gå opp og ikkje ned.

Skrevet

Skjønner deg:) Får ikke melkespreng el harde pupper i det hele tatt.. jeg kan gå en hel dag uten å pumpe el amme.. uten å få harde pupper... prøver å pumpe meg så jeg lissom skla få litt mer melk.. men klarer seriøst ikke mer en 40-60 ml tilsammen på begge puppene:(:( drikker myyyye amme te.. den hjelper litt.. men tor nok det går mot slutten av amming.. synyes vi har vært flinke og tålmodige som hvertfall prøver så hardt:) Jeghar avent el pumpe:)

Lykke til

Skrevet

En ting til, nå stiller puppene seg over på "tilspørselsproduksjon" fra den produksjonen som ble laget av hormonene etter fødselen (prolaktinen). Dermed lages mye mer av melka der og da, når barnet suger, heller enn at man har lagring og spreng. Derfor er det vanskeligere å pumpe etterhvert også… Det er en lykke at man ikke må gå så lenge med den evinnelige sprengen da, men det er ikke noe mål på hvorvidt man har nok eller ikke, det er antall våte bleier og vektoppgang (som jeg antar er gaske respektabel, eller?)

Skrevet

aha... ja ammehjelpen sa det til meg at det er noe heeelt annet å pumpe en at babyen suger... det merkes...

Her er det opp i vekt og masse våte bleier:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...